تاجیکستان: دیدار امامعلی از روسیه نشانگر نقش برجسته وی است

رستم امامعلی ، پسر و جانشین رئیس جمهور فعلی تاجیکستان که به طور گسترده ای تصور می شود ، این هفته دیدار رسمی خود را از روسیه به عنوان رئیس مجلس سنا انجام داد.

این سفر در 24 نوامبر در حالی انجام می شود که روسیه ، علی رغم تسهیل قوانین ورود برای افرادی که از سایر نقاط آسیای میانه وارد می شوند ، همچنان محدودیت های مربوط به ویروس کرونا را برای افرادی که از تاجیکستان سفر می کنند ، اعمال می کند. این مسئله نگران کننده شدید تاجیکستان است که اقتصاد آن بیشتر به حواله ها متکی است و از نقش برجسته امامعلی بعنوان یک رهبر ملی خبر می دهد.

در حالی که در مسکو بود ، اموالی 32 ساله با حزب مخالف خود ، سخنگوی شورای فدراسیون والنتینا ماتویینکو ، معاون نخست وزیر الکسی اورچوک ، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو و سایر مقامات دیدار کرد.

نیاز به بهبود شرایط و گزینه های کارگران مهاجر یک موضوع تکراری بود.

Emomali در گفتگو با اورچوک ، در مورد لزوم بازیابی ترافیک هوایی عادی بین روسیه و تاجیکستان صحبت کرد. پروازهای چارتر تنها وسیله موجود در حال حاضر برای سفر است و هر دو دولت محدودیت هایی را در مورد اینکه چه کسی می تواند به کشورهای مربوطه خود وارد شود اعمال کرده است.

به گفته وزارت کار و حمایت اجتماعی تاجیکستان ، در نتیجه محدودیت های ایجاد شده در میان بیماری همه گیر COVID-19 ، میزان خروج مهاجران به روسیه در سال 2020 57 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بانک مرکزی روسیه گفته است که حواله ها از روسیه به تاجیکستان در نیمه اول سال جاری تقریبا 40 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 کاهش یافته است. تنظیم کننده گفت که انتقال پول به 681 میلیون دلار رسیده است که افت 430 میلیون دلاری است.

در همین حال ، امومالی در گفتگوهای خود با ژوکوف درخواست کرد که دولت روسیه عفو عمومی شهروندان تاجیک را که نمی توانند اسناد خود را تا 15 دسامبر تنظیم کنند ، عفو کند.

امامعلی در تمام جلسات خود در مورد لزوم بهبود آموزش زبان روسی در تاجیکستان و بهبود وضعیت هموطنان تاجیکی که در روسیه کار و زندگی می کنند صحبت کرد.

این سفر عمق اعتماد اقتصادی تاجیکستان به روسیه را برجسته می کند. همچنین پیامدهای قابل توجهی در آینده سیاسی خود امامعلی دارد. تا به امروز ، حضورهای عمومی امامعلی بیشتر به کارهای پیش پاافتاده محدود شده است ، مانند سایه انداختن پدرش در رویدادهایی مانند یک روز به مناسبت روز ملی خربزه یا جشن اعتدالین بهار نوروز.

اما دستیابی به موفقیت در هر یک از مناطقی که او در مسکو ایجاد کرد احتمالاً به عنوان اثری از کارآیی وی به عنوان مذاکره کننده و تقویت هرگونه ادعای آینده برای تسخیر یک روز پدر 68 ساله پدرش ، امامعلی رحمان ، اثبات خواهد شد.