تجارت هند و روسیه در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید و به INR، روبل ثابت شد

تجارت هند و روسیه در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید و به INR، روبل ثابت شد

هند و روسیه روی گزینه‌های مختلفی کار کرده‌اند و به حل مشکل پرداخت‌ها بین یکدیگر نزدیک هستند.

دهلی نو: سرگت کاتیرین، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه گفت: تجارت بین هند و روسیه در پایان سال 2022 به رکورد 35.3 میلیارد دلار رسید که حدود 2.5 برابر بیشتر از سال 2021 بود. وی همچنین گفت که بیشتر تجارت دوجانبه با روپیه هند و روبل انجام می شود.

کاتیرین که به عنوان رئیس یک هیئت تجاری بزرگ از روسیه در هند به سر می برد، گفت: “چنین توسعه سریع روابط اقتصادی تا حد زیادی با تغییرات در محیط اقتصادی خارجی جهانی تسهیل می شود.”

از سوی دیگر، هند به طور سنتی یکی از شرکای تجاری استراتژیک روسیه بوده است. تماس های تجاری نیز در قالب های چندجانبه مانند بریکس و سازمان همکاری شانگهای در حال توسعه است.

“روپیه و روبل معامله بسیار روی میز است”

کاتیرین گفت که هند و روسیه در گزینه های مختلف کار کرده اند و به حل مشکل پرداخت ها بین یکدیگر نزدیک هستند.

از دست نده: دلار تضعیف شد: روسیه می خواهد همه تجارت فرامرزی با هند به روپیه و روبل تسویه شود

وی در ادامه گفت که امکان تجارت روپیه و روبل بسیار روی میز است.

ما (روسیه) با بسیاری از کشورها به ارزهای ملی تجارت کرده ایم. در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ما (شامل پنج کشور)، نزدیک به 75 درصد از تسویه حساب های متقابل به ارزهای ملی است. با بسیاری از شرکا، این روابط بر مبنای مشترکی که شامل چین و هند می شود، ایجاد می شود.» اکسپرس جدید هند.

باید خواند شود: نوریل روبینی «دکتر دووم» می‌گوید روپیه هند می‌تواند دلار جدید باشد

نمی خواهید بانک های هندی تحریم های غرب را جذب کنند

کاتیرین گفت، با این حال، تمام تجارت بین هند و روسیه در INR حل نمی شود.

«بخشی وجود دارد که به ما اجازه حل و فصل نمی دهد [trade] در روپیه در عین حال، ما نمی خواهیم بانک های هندی تحریم های غرب را جذب کنند. البته ما به دنبال گزینه‌های دیگر هستیم، پیچیدگی‌هایی وجود دارد، اما گزینه‌های زیادی هم وجود دارد.»

روسیه و هند تصمیم گرفته اند برای تجارت فرامرزی دلار بدهند و پرداخت ها را به INR و روبل تسویه کنند. سال گذشته، کشورهای غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا پس از آغاز تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کردند.

چندین کشور به تدریج به دنبال دلار زدایی از تجارت جهانی هستند و پرداخت های خارجی را با ارزهای محلی انجام می دهند. هند نیز تجارت INR را با 18 کشور از جمله انگلیس، روسیه، مالزی و سنگاپور آغاز کرده است.

همچنین بخوانید: روپیه به جایگزینی دلار نزدیکتر است زیرا 18 کشور برای تجارت با INR موافقت کردند

هند مقدار زیادی نفت خام از روسیه وارد می کند.

“تجارت با غرب قابل دوام نیست”

کاتیرین همچنین گفت که شرکت های روسی به دنبال شرکا در هند هستند. او افزود: «بسیاری از شرکت‌هایی که قبلاً در غرب کار می‌کردند نیز به دنبال شراکت با هند هستند، زیرا تجارت آنها دیگر در آنجا قابل دوام نیست.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام