تولید ناخالص داخلی تا 8.6٪ در Q2 مقام RBI می گوید هند برای اولین بار وارد رکود اقتصادی شده است

محققان برای رسیدن به برآوردهای پیش از انتشار رسمی داده ها ، از روش “جدید” استفاده کرده اند و نظرات آنها در مقاله ای در بولتن ماهانه RBI که روز چهارشنبه منتشر شد ، نظرات بانک مرکزی نیست.

بمبئی: تولید ناخالص داخلی به احتمال زیاد برای دوره جولای تا سپتامبر 8.6 درصد منقبض می شود ، این بدان معناست که هند برای اولین بار در تاریخ در نیمه اول این سال مالی با دو فصل متوالی رشد منفی به دلیل رکود اقتصادی وارد رکود می شود. کووید -19 همه گیری ، به گفته یک مقام RBI.

محققان برای دستیابی به تخمین های پیش از انتشار رسمی داده ها ، از روش “نوین” استفاده کرده اند و نظرات آنها در مقاله ای در بولتن ماهانه RBI که روز چهارشنبه منتشر شد ، نظرات بانک مرکزی نیست.

قفل های ناشی از همه گیری منجر به انقباض شدید 23.9 درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه آوریل – ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شده است.

RBI تخمین زده است که اقتصاد برای سال مالی 9.5 درصد منقبض خواهد شد.

مطابق مقاله تحت عنوان “شاخص فعالیت اقتصادی” ، هند برای اولین بار در تاریخ خود با Q2 2020-21 که دومین سه ماهه متوالی انقباض تولید ناخالص داخلی را ثبت می کند ، در نیمه اول 21-20-2020 وارد رکود فنی شده است. تالیف شده توسط پانکاج کومار از اداره سیاست های پولی.

با این حال ، این مقاله اضافه کرد که این انقباض “با عادی سازی تدریجی فعالیت ها در حال تخریب است و انتظار می رود کوتاه مدت باشد.”

این شاخص از 27 شاخص ماهانه با استفاده از یک مدل عامل پویا ساخته شده است و نشان می دهد که اقتصاد از ماه مه / ژوئن سال 2020 با بازگشایی اقتصاد ، با عادی سازی سریعتر صنعت از بخش های خدمات متمرکز ، به شدت برگشت.

بر اساس این گزارش ، از شاخص فعالیت اقتصادی می توان برای اندازه گیری حرکتهای رشد در تولید ناخالص داخلی خیلی زودتر از انتشار رسمی استفاده کرد.

اطلاعات رسمی تولید ناخالص داخلی در اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد.

در این مقاله گفته شد که علی رغم همه گیر شدن همه گیر ، برآوردهای اولیه جهش پس انداز مالی خانوارها به 21.4 درصد تولید ناخالص داخلی را برای سه ماه ژوئن نشان می دهد ، در حالی که این رقم در مقایسه با 7.9 درصد در سه ماه ژوئن 2019 و 10 درصد در سه ماه قبل از مارس 2020 بود.

در این گزارش آمده است: “این افزایش شدید ضد فصلی است و ممکن است به دلیل کاهش هزینه های اختیاری ناشی از COVID 19 یا پس انداز اجباری مرتبط با آن و افزایش پس انداز پیشگیرانه با وجود درآمد راکد / کاهش یافته باشد.”

به گفته آن ، افزایش تخمینی پس انداز مالی با سایر آمارهای اقتصاد کلان ، به ویژه کاهش در هزینه های مصرف نهایی خصوصی و موقعیت مازاد در حساب جاری خارجی ، مطابقت دارد.

در این گزارش آمده است “شکاف خمیازه” بین اعتبار تمدید شده و سپرده های ایجاد شده در دوره آوریل-ژوئن در اوج پس انداز مالی خانوار نقش داشته است زیرا ابزارهای مالی مربوط به بانک ها همچنان بر دارایی ها و بدهی های مالی خانوار تسلط دارند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.