حقوق بازنشستگی بالاتر تحت EPS می تواند منجر به کاهش سهم EPF شود. قبل از درخواست چه چیزی باید بدانید

حقوق بازنشستگی بالاتر تحت EPS می تواند منجر به کاهش سهم EPF شود.  چه چیزی میخواهید بدانید

اعضای EPS اکنون می توانند تا 26 ژوئن پس از تمدید مهلت EPFO ​​برای بازنشستگی بالاتر درخواست دهند. عکس فایل.

در زمانی که سازمان صندوق تامین اجتماعی آخرین مهلت درخواست بازنشستگی بیشتر را تا 26 خرداد تمدید کرد، کارمندان بخش خصوصی شروع به ارسال درخواست های خود قبل از پایان مهلت کردند. در حالی که آخرین تاریخ پس از در نظر گرفتن درخواست های مختلف کارمندان، کارفرمایان و انجمن های آنها تعیین شده است، EPFO ​​قصد دارد به مشترکان اجازه دهد تا با افزایش سهم خود در طرح بازنشستگی کارکنان (EPS) مبلغ بازنشستگی بالاتری را انتخاب کنند. این به وضوح نشان می دهد که انتخاب یک گزینه بازنشستگی بالا منجر به یک مجموعه کوچکتر EPF در زمان خروج پس از بازنشستگی می شود. این یک انتخاب اختیاری است، هر کارمندی قصد ندارد پس از بازنشستگی EPF کوچکتری دریافت کند یا در فواصل منظم حقوق بازنشستگی کمتری دریافت کند.

برای انتخاب بهتر، چند نکته را باید در نظر داشته باشید و قبل از تنظیم مجدد ترکیب EPF و EPS تجدید نظر کنید.

نکاتی که باید قبل از انتخاب بین حقوق بازنشستگی بالاتر و EPF بالا در نظر داشته باشید:

مقالات مرتبط

چی

EPFO چیست؟ همه چیز درباره سازمان و اهمیت آن برای کارکنان

چی

EPFO مهلت درخواست برای بازنشستگی بالاتر تحت EPS را تمدید می کند. جزئیات را بررسی کنید

1. با توجه به اینکه انتخاب EPS بالا به طور خودکار منجر به کاهش مشارکت های EPF می شود و در نتیجه در مجموع یک مجموعه کوچک EPF پس از بازنشستگی ایجاد می شود، مالیات دهندگان باید بر این اساس تصمیم خود را اتخاذ کنند. کسانی که قصد دارند پس از بازنشستگی سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند، می توانند از انتخاب حقوق بازنشستگی بالاتر اجتناب کنند و در صورت لزوم از مجموعه EPF استفاده کنند.

2. کسانی که مشتاق دریافت مستمری ماهانه بالاتر هستند و نیازی به یک مجموعه بزرگ برای بازنشستگی ندارند، می توانند EPS بالاتری را انتخاب کنند. این نه تنها پرداخت ماهیانه بهتری را تا زمانی که آنها زنده هستند تضمین می کند، بلکه ممکن است همسر و فرزندان آنها نیز بخشی از مستمری را دریافت کنند.

3. قبل از انتخاب بین این دو، مالیات دهندگان باید بدانند که درآمد ماهانه مستمری کاملا مشمول مالیات است، در حالی که برداشت EPF کاملاً بدون مالیات است.

4. جدا از همه این عوامل، مالیات دهندگان همچنین باید EPF و EPS بالا را بر اساس حقوق، سن و بازنشستگی خود محاسبه کنند.

قابل ذکر است، کسانی که هنوز می‌خواهند بازنشستگی بالاتری را انتخاب کنند، می‌توانند تا 26 ژوئن 2023 برای همین بازنشستگی درخواست دهند. این تمدید در اوایل این ماه داده شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام