درخواست صندوق بین المللی پول از بانک های مرکزی اروپا

صندوق بین المللی پول (IMF) روز جمعه به بانک های مرکزی اروپا اعلام کرد که به افزایش نرخ بهره برای “کشتن جانور” تورم ادامه دهید.

آلفرد کامر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین المللی پول در استکهلم گفت: “شما باید بروید و آن جانور را بکشید.”

بانک مرکزی اروپا (ECB) و سایر بانک های مرکزی در منطقه از سال گذشته از فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره برای مهار تورم پیروی کرده اند.

صندوق بین‌المللی پول از بانک‌های مرکزی آسیا می‌خواهد برای مقابله با ریسک‌های تورم، سیاست‌های پولی خود را برای مدت طولانی‌تر حفظ کنند.

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که فرمانده ارتش در تأمین منابع مالی عربستان و امارات برای تحقق پیش‌شرط‌های صندوق بین‌المللی پول نقش داشته است.

افزایش نرخ برای کاهش تورم

کامر گفت: «تاریخ مملو از مثال‌هایی است که نشان می‌دهد سیاست‌گذارانی که افزایش نرخ‌ها را متوقف کرده‌اند، این کار را فقط برای «تلاش دوم» برای کاهش تورم انجام داده‌اند و درد بیشتری به اقتصاد تحمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای مبنی بر توقف افزایش نرخ‌های بانک‌های مرکزی وجود دارد، زیرا تورم کاهش یافته و بانک‌ها زیر بار افزایش نرخ سود قرار گرفته‌اند.

سقوط بانک SVB در ماه گذشته در ایالات متحده، رگولاتورها را مجبور کرد برای جلوگیری از اختلال در بخش فناوری که به آن خدمات می‌داد وارد عمل شوند، در حالی که مقامات سوئیسی با کاهش اعتماد، نگرانی‌ها را در مورد بخش بانکی افزایش دادند.

صندوق بین‌المللی پول بر این باور است که بانک‌های مرکزی باید به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهند، زیرا بیم آن می‌رود که افزایش قیمت انرژی منجر به افزایش هزینه‌ها در کل اقتصاد شود.

کامر برای بانک مرکزی اروپا، که قرار است هفته آینده در مورد نرخ های بهره تشکیل شود، گفت: «این به معنای انقباض برای مدت طولانی تری است و ما تا اواسط سال 2024 تخمین می زنیم. به منظور کاهش تورم به هدف زمانی در سال 2025.

کامر گفت: «و هیچ شکی در مورد آن وجود ندارد، به ویژه در اروپا که سیستم بانکی به خوبی سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: «بنابراین ارزیابی ما این است که این سیستم بانکی باید واقعاً بتواند با استرس ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر مقابله کند.

صندوق بین المللی پول همچنین از کشورهای اروپایی خواسته تا کسری بودجه خود را کاهش دهند. هزینه‌ها برای مقابله با تأثیر همه‌گیری افزایش یافت و سپس برای حمایت از مصرف‌کنندگان و صنایعی که به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین تحت تأثیر جهش قیمت انرژی قرار گرفتند، افزایش یافت.

کامر در مورد خطرات رشد اقتصادی گفت که اقتصادهای اروپایی قبلاً با “ظرفیت تولیدی کامل” کار کرده اند و بازارهای کار “فوق العاده تنگ” هستند.

وی در مورد دستمزدها نیز گفت که در منطقه یورو افزایش ها اندک بوده در حالی که سود افزایش یافته است.

کامر گفت: «بنابراین مقداری فضا برای افزایش دستمزدها وجود دارد.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام