دونالد ترامپ هشدار داد که ارز ایالات متحده دیگر استاندارد جهانی نخواهد بود. تماشا کردن

دلار جدا شد: دونالد ترامپ هشدار داد که

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا. رویترز

نیویورک: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، جانشین خود جو بایدن را به ویران کردن کشور متهم کرد و گفت: دلار در حال سقوط است و به زودی دیگر استاندارد جهانی نخواهد بود.

ترامپ 76 ساله در اولین سخنرانی عمومی خود پس از محاکمه گفت: «ارز ما در حال سقوط است و به زودی دیگر استاندارد جهانی نخواهد بود، که بزرگترین شکست ما در 200 سال اخیر خواهد بود. چنین شکستی وجود نخواهد داشت که ما را از قدرت بزرگ بودن دور کند.»

ترامپ، پیشتاز در رقابت برای نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024، به شدت از وضعیت اقتصاد آمریکا انتقاد کرده است.

چندین کشور دلار را کنار می گذارند

چندین کشور شروع به حل و فصل تجارت خارج از کشور با ارز محلی خود کرده اند و در حال کاهش دلار هستند. دلارزدایی در زمان های اخیر، به ویژه پس از جنگ روسیه و اوکراین که در 24 فوریه 2022 آغاز شد، پر شده است.

هفته گذشته، معاون رئیس دومای ایالتی گفت که کشورهای بریکس در حال ایجاد یک رسانه جدید برای پرداخت هستند که بر اساس استراتژی “از دلار یا یورو دفاع نمی کند” ایجاد شده است.

همچنین بخوانید: دور انداختن دلار: آیا یک ارز جدید بریکس جایگزین ارز ایالات متحده برای تجارت خواهد شد؟

بریکس – متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی – در حال بررسی ایجاد یک ارز جدید برای تسهیل تجارت است. گفته می شود که توافقنامه مالی جدید را می توان در ماه آگوست و زمانی که کشورها برای اجلاس سالانه خود در آفریقای جنوبی گرد هم می آورند، مشاهده کرد.

مالزی نیز پیشنهاد ایجاد یک صندوق پولی آسیایی را برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا ارائه کرده است. شی جین پینگ رئیس جمهور چین از ایده انور ابراهیم، ​​نخست وزیر مالزی استقبال کرد و اطمینان داد که درباره آن بیشتر بحث خواهد کرد.

اخیراً، چین و برزیل توافقی را برای کنار گذاشتن دلار آمریکا به نفع ارزهای خود در معاملات تجاری منعقد کردند.

روپیه هند می تواند دلار جدید باشد

هند همچنین برای حل و فصل تجارت فرامرزی با روپیه هند با کشورها تماس گرفته است. تاکنون به 18 کشور از جمله انگلیس، مالزی، آلمان، روسیه و امارات اجازه تجارت با INR داده شده است.

از دست نده: روپیه به جایگزینی دلار نزدیکتر است زیرا 18 کشور برای تجارت با INR موافقت کردند

نوریل روبینی، اقتصاددان مشهور، که توسط وال استریت به نام دکتر عذاب نیز شناخته می شود، در ماه فوریه گفته بود که روپیه هند به مرور زمان می تواند به یکی از ارزهای ذخیره جهانی در جهان تبدیل شود.

روبینی که هشدار داد در مجموع روند کاهشی وجود خواهد داشت، گفت: «می‌توان دید که روپیه چگونه می‌تواند برای برخی از تجارت‌هایی که هند با سایر نقاط جهان انجام می‌دهد، به ویژه تجارت جنوب-جنوب، تبدیل به یک ارز خودرو شود.» دلاری شدن در طول زمان

باید خواند شود: نوریل روبینی «دکتر دووم» می‌گوید روپیه هند می‌تواند دلار جدید باشد

این (روپیه هند) می تواند یک واحد حساب باشد، می تواند وسیله پرداخت باشد، می تواند به ذخیره ارزش تبدیل شود. مطمئناً روپیه در طول زمان می تواند به یکی از انواع ارزهای ذخیره جهانی در جهان تبدیل شود.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام