‘دیوالی مرد عادی در دستان شما’: SC مهلت 2 نوامبر را برای اجرای معافیت بهره از مرکز تعیین می کند

دادگاه گفت که دولت مرکزی باید “در اسرع وقت” چشم پوشی از سود وام های حداکثر 2 کروری را تحت برنامه توقف RBI با توجه به همه گیری COVID-19 اعمال کند

دهلی نو: دیوان عالی روز چهارشنبه گفت این مرکز باید “در اسرع وقت” چشم پوشی از سود وام های تا سقف 2 کرور روپیه تحت طرح توقف RBI را با توجه به کووید -19 همه گیری ، گفت دیوالی مرد عادی در دست دولت است.

دادگاه اوج تلاش كرد تا از مركز آگاه شود كه آيا سود چشم پوشی از سود وام برای وام گیرندگان حداكثر 2 كراور در طول دوره توقف برای انسان عادی “نفوذ كرده است”.

دادگاه ، مشاهده كرد كه نگران است كه چگونه سود پرداخت سود به وام گیرندگان اعطا شود ، گفت كه این مركز با توجه به اوضاع و احوال انسان عادی “تصمیم خوشامدگویی” گرفته است اما مقامات هیچ گونه دستوری در مورد این موضوع

یک نیمکت به ریاست دادگستری آشوک بوشن گفت: “کاری باید انجام شود” ، افزود: “مزایای معافیت از وام گیرندگان تا 2 کرور روپیه باید در اسرع وقت اجرا شود”.

دادگاه عالی ، که موضوع را برای رسیدگی در 2 نوامبر ارسال کرد ، به وکلای حاضر در مرکز و بانک ها گفت که “دیوالی در دست شماست”.

این مرکز اخیراً به دادگاه اوج گفت که فراتر از تصمیمات سیاست مالی که قبلاً گرفته شده است ، مانند چشم پوشی از سود مرکب بابت وام های حداکثر 2 کرور برای مدت شش ماه مهلت قانونی ، شاید “مضر” برای سناریوی کلی اقتصادی ، اقتصاد ملی و بانک ها ممکن است “محدودیت های مالی اجتناب ناپذیری” نداشته باشند.

دادگاه عالی در حال رسیدگی به دادخواستهایی است که موضوعاتی را درباره دوره توقف وام شش ماهه اعلام شده به دلیل کووید -19 پاندمی.

نیمکت ، متشکل از Justices RS Reddy و MR Shah ، گفت که وقتی مقامات تصمیماتی را اتخاذ کرده اند ، باید اجرا شود.

وی افزود: “دولت با توجه به اوضاع و احوال انسان عادی با استقبال روبرو شده است. اما شما هیچ دستوری برای کسی صادر نکرده اید. شما به سادگی استشهاد را به ما داده اید. “

نیمکت گفت: “ما اکنون نگران نحوه اعطای سود معافیت هستیم” ، و اضافه کرد ، “ما فقط می پرسیم که آیا معافیت از سود وام فراگیر شده است یا خیر”.

در طی جلسه استماع از طریق کنفرانس ویدئویی ، مهتا به نیمکت گفت که مرکز “تصمیمی آگاهانه” اتخاذ کرده و “بار سنگینی” را متحمل شده است.

مهتا گفت: “هنگامی که دولت مرکزی در یک مبایعه نامه اعلام کند که آن را اجرا خواهد کرد ، پس نباید هیچگونه ترس و وحشتی وجود داشته باشد.” “تنوع در وام دهی وجود دارد و روش های مختلفی لازم است دنبال شوند.”

وی گفت: بانک ها از سود بهره چشم پوشی می کنند و سپس توسط دولت جبران می شود و محاسبات روش های مختلفی دارد.

نیمکت مشاهده کرد: “ما به شما می گوییم که این یک تصمیم خوشامدگویی است اما آنها برخی موارد مشخص را می خواهند ،” ما از تصمیم مرکز استقبال می کنیم ، تنها چیزی که باید به صورت عملی ترجمه شود.

هیئت رئیسه گفت که مرکز ممکن است برای اجرای تصمیمات خود که در اسناد اظهارنامه در دادگاه ذکر شده است گام بردارد.

وکیل مدافع ارشد هریش سالو ، که در انجمن بانک ها حضور داشت ، به میز جلسه گفت که بانک ها هر تصمیمی که از طرف دولت گرفته شود را اجرا می کنند.

وكیل ارشد راجیف دوتا ، كه برای یكی از خواهان ها حاضر شد ، گفت كه بانك ها با گرفتن سود سود وام های موجود در حال سرمایه گذاری هستند.

وی افزود: “ما افراد كوچكی هستیم كه وام كوچك (كمتر از 2 كراور). آنها نباید علاقه به این موارد را افزایش دهند. “

برای این منظور ، نیمکت گفت که قبلاً دستور داده است که بانکها نمی توانند NPA اعلام کنند.

در حالی که از مرکز و انجمن بانک ها در مورد زمان اجرای مزایا می پرسید ، “ما قبلاً دستور منع طبقه بندی NPA را گرفته ایم و بدون سیاست مالی ، پیشنهادها قابل تغییر نیستند.”

نیمکت پرسید: “برای این روش ها ، شما به یک ماه زمان نیاز دارید.”

سالو گفت ، “پیچیدگی به حدی است که به زمان نیاز دارد”.

با این حال ، نیمکت گفت که تصمیمات گرفته شده توسط مقامات باید در حال حاضر اجرا شود.

دادگاه عالی در حال رسیدگی به دادخواست ها است ، از جمله دادخواست اعزامی به اعلام بخشی از اعلان RBI ، صادر شده در 27 مارس ، “فوق العاده تا حدی که در مدت زمان توقف بهره وام را بپردازد … “

اخیراً بانک ذخیره هند (RBI) اظهار نامه ای را در دادگاه اوج مطرح کرده و گفته است که مهلت قانونی وام بیش از شش ماه ممکن است منجر به “انضباط از اعتبار کلی” شود ، که “تأثیر ناتوان کننده ای” در روند ایجاد اعتبار خواهد داشت در اقتصاد

این مبایعه نامه ها به دنبال حکم دادگاه عالی در 5 اکتبر ارائه شد که از آنها خواسته بود توصیه های کمیته KV Kamath در مورد تغییر ساختار بدهی را به دلیل کووید -19 استرس مربوط به بخشهای مختلف و همچنین اطلاعیه ها و بخشنامه های صادر شده تاکنون در مورد توقف وام.

همچنین گفته شده است که دستور موقت دادگاه اوج 4 سپتامبر ، محدود کردن طبقه بندی حسابها به حسابهای غیر عملکردی از نظر دستورالعمل های صادر شده توسط RBI ، ممکن است با اثر فوری خالی شود.

هیئت کمات توصیه هایی را برای 26 بخش ارائه داده است که می تواند توسط موسسات وام دهنده ارائه شود ، در حالی که برنامه های نهایی برای حل وام را تأیید می کند و گفته است که بانک ها می توانند بر اساس شدت ویروس کرونا همه گیری در یک بخش.

در ابتدا ، RBI در 27 مارس بخشنامه ای را صادر كرد كه به م institutionsسسات وام دهنده اجازه می دهد تا مهلت پرداخت اقساط وام های مدت دار را كه به دلیل همه گیری ، بین 1 مارس ، 2020 و 31 مه 2020 است ، بدهند.

بعدا ، دوره مهلت قانونی تا 31 اوت سال جاری تمدید شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.