راغورام راجان، فرماندار سابق RBI می گوید اقتصاد ایالات متحده در آستانه بمب ساعتی قرار دارد

راغورام راجان، فرماندار سابق RBI می گوید اقتصاد ایالات متحده در آستانه بمب ساعتی قرار دارد

تصویر فایل راغورام راجان. PIB

راغورام راجان، رئیس سابق بانک مرکزی هند، نظرات خود را در مورد اقتصاد جهانی و چالش های اقتصادی جهانی بیان کرده است. او معتقد است که بزرگترین اقتصاد جهان، ایالات متحده آمریکا که اخیراً با سقوط سه بانک بزرگ مواجه شده است، هنوز چالش های بسیاری را برای خود آماده کرده است. راجان اظهار داشت که نگران یک بمب ساعتی در حال جوشیدن، اثر دومینو، سرمایه داری بدون ریسک و مشکلات طولانی مدت است.

راجان در پادکستی با تایمور بایگ، اقتصاددان ارشد بانک DBS، گفت که نحوه مدیریت مقامات ایالات متحده با بحران بانکی تا حدودی قابل پیش بینی است. علاوه بر این، آنها تصور می کردند که به دلیل این بحران، کنترل وضعیت اقتصادی در آنجا دشوار خواهد بود و وحشت می تواند گسترش یابد. اکونومیک تایمز.

راجان گفت، با توجه به اکونومیک تایمز“من فکر می کنم مشکل کوتاه مدت با بیمه ضمنی همه سپرده ها برطرف شده است. اما مشکل درازمدت همچنان وجود دارد.»

چرا

چرا نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری از بحث در مورد سقف بدهی ایالات متحده اجتناب می کنند؟

چرا

اقتصاد ایالات متحده به زودی انتظار رکود اقتصادی را دارد: چگونه از شروع آن مطلع شویم؟

وی همچنین اظهار داشت: تسهیل کمی در آنجا نیز گسترش یافته است و به همین دلیل تغییرات زیادی در سناریوی اقتصادی متفاوت با دوران قدیم ایجاد شده است.

بانک ها هم اکنون با ترس از رکود مواجه هستند و در چنین شرایطی مشکلات برای برخی بنگاه های کوچک و بزرگ رو به افزایش است و از بازپرداخت وام گرفته تا وام های خدماتی با مشکلات بزرگی مواجه هستند.

از سال 2022، فدرال رزرو نرخ بهره خود را تا 4.5 درصد افزایش داده است و تأثیر آن بر روی بانک‌هایی مانند Silicon Valley Bank و First Republic Bank اعمال شده است. با توجه به اقدامات انجام شده برای کنترل تورم، بازدهی اوراق نیز به شدت افزایش یافت. با این حال، یکی دیگر از غول های بانکی، Credit Suisse، گرفتار مشکلات مالی بزرگی شد تا اینکه مقامات ایالات متحده با توجه به این وضعیت، تلاش هایی برای تضمین پول سپرده گذاران انجام دادند.

با نگاهی به همه این شرایط، راغورام راجان معتقد است که هر تلاشی برای نجات نظام بانکی از فروپاشی انجام می شود، به نوعی سرمایه داری بدون ریسک را افزایش می دهد و راه حل دائمی نیست.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام