را به آن می بخشند

بعد از این مرحله به کمک یک ماده فرار مانند الکل، اسانس را از موم خارج میکنند. تجربه ی خرید آسان و مطمئن را برای کاربران خود امکان پذیر سازد. در حال حاضر قیمت خرید و فروش اسانس نارگیل در ایران برحسب خوراکی یا غیر خوراکی بودن آن و همچنین نوسانات قیمت ارز متغیر است و نمی توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد. از جمله محصولاتی که در آن ها از اسانس موز استفاده می شود می توان به انواع بیسکوییت ها، آدامس، نوشیدنی ها، نوشینی های آب میوه ای، انواع آب نبات ها و پاستیل ها و خرید اسانس گل یاس

از این ماده حتی برای طعم دادن به عسل طبیعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در حالیکه نوع پودری بیشتر در مکمل های خوراکی و ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از آن عملیات تبخیری و در نهایت استخراج اسانس صورت می گیرد. اسانس و روغن نارگیل خواص آنتی باکتریال ، ضد ویروسی ، ضد قارچی و ضد انگلی دارند و می توان از آنها برای درمان عفونت های مختلف و همچنین از بین بردن کرم های روده استفاده کرد. از آنجاییکه ممکن است همه افراد به این میوه دسترسی نداشته باشند برای بهره مندی از خواص بی نظیر این میوه کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی اقدام به تولید اسانس نارگیل کردند که به راحتی در همه شرایط می توان از آن استفاده کرد.

گرید غیر خوراکی این اسانس برای تولید شوینده ها و محصولات مراقبت از پوست و مو از جمله کرم ها ، لوسیون ها ، شامپوها و غیره استفاده می شود تا رایحه خوشایند و خواص نارگیل را به این محصولات ببخشد. این روغن در آروماتراپی (رایحهدرمانی)، تولید انواع ژل، لوسیون، صابون، محصولات کودکان و شمع کاربرد دارد. جارو برقی: اضافه کردن 5-10 قطره روغن مورد علاقه خود را در کیسه خلاء و یا ظرف گرد و غبار. این اسانس همچنین برای رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد و یک ماده عالی برای جوانسازی پوست است.

اسانس نارگیل یکی از اسانس های پرکاربرد در بسیاری از صنایع است و به صورت مایع و پودر عرضه می شود. علاوه بر بهبود پوشش دهی خوشبو سازی محیط، سیستم اتمیزیشن از بروز مشکلاتی که دستگاه های خوشبو کننده رایج با عملکرد متفاوت دارند جلوگیری می کند؛ برای مثال خورندگی و مشکلات ریوی در تکنولوژی اتمیزیشن به حداقل حد ممکن رسیده و به همین جهت امنیت این دستگاه در مقایسه با دیگر مدل های خوشبوکننده بسیار بالا تر خواهد بود. امروزه به کارگیری دستگاه ها و تجهیزات خوشبو کننده هوا در محیط های مختلف بسیار رایج می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.