سرمایه‌گذاری چین در اروپا به جز باتری‌های برقی کاهش می‌یابد زیرا ناظران قوانین را برای جلوگیری از خرید پکن تشدید می‌کنند.

سرمایه‌گذاری چین در اروپا به جز باتری‌های برقی کاهش می‌یابد زیرا ناظران قوانین را برای جلوگیری از خرید پکن تشدید می‌کنند.

تصویر نماینده- رویترز

با تشدید قوانین کشورهای اروپایی برای جلوگیری از خریدهای چینی، سرمایه گذاری پکن در اروپا در سال گذشته به پایین ترین حد خود در تقریبا یک دهه گذشته رسید.

بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط موسسه مطالعات چین مرکاتور مستقر در برلین و گروه رودیوم مستقر در نیویورک منتشر شد، سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین از چین در اروپا به 8.7 میلیارد دلار کاهش یافت که 22 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری چین در سال 2022 کاهش 22 درصدی را گزارش کرده است. این روند منعکس کننده اقدامات اخیر اروپا برای بررسی دقیق فروش دارایی ها به چین است.

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به دنبال سرکوب فساد در بلوک، لیست سیاه افراد فاسد در سراسر جهان است

اتحادیه اروپا

ماریا زاخارووا از روسیه می گوید بعید است که ماموریت غیرنظامی جدید اتحادیه اروپا در مولداوی به ثبات وضعیت در این کشور کمک کند.

محققان دریافتند که حداقل 10 معامله از 16 معامله سرمایه گذاری که در سال 2022 توسط نهادهای چینی انجام شده است، عمدتاً به دلیل اعتراضات مطرح شده توسط مقامات انگلیس، آلمان، ایتالیا و دانمارک، فایننشال تایمز، در بخش فناوری و زیرساخت امکان پذیر نیست. FT) گزارش شد.

FT به نقل از این گزارش می گوید که چندین معامله لغو شده، مانند خرید پیشنهادی نیمه هادی در آلمان و بریتانیا، به دنبال بررسی فناوری خاصی که توسط سرمایه گذار چینی مورد هدف قرار گرفته بود، مسدود شد. این گزارش افزود: در موارد دیگر، معاملاتی که قبلاً توافق شده بود، پس از اعمال مقررات نظارتی باطل یا از بین رفتند.

FT به نقل از گزارش آگاتا کراتز و مارک ویتزکه در رودیوم گروپ و مکس زنگلین و گرگور سباستین در مریکس می گویند: «بررسی فزاینده سرمایه گذاری ورودی احتمالاً در سال های آینده ادامه خواهد داشت».

برخی از معاملات مسدود شده توسط رگولاتورهای اروپایی شامل ممنوعیت آلمان برای خرید دارایی‌های تراشه‌های خودرویی Elmos Semiconductor توسط Sai MicroElectronics، توقف بریتانیا Super Orange هنگ‌کنگ از خرید شرکت طراحی الکترونیک Pulic و لغو فروش یک گروه پهپادهای نظامی توسط ایتالیا بود. Alpi Aviation، به شرکت های تحت حمایت دولت چین.

FT با استناد به این گزارش گفت: «در سال 2023، مکانیسم‌های بازنگری در بلژیک، استونی و ایرلند و در دومی نیز با عطف به ماسبق اعمال خواهد شد. فناوری ها و انرژی های حساس، همچنین با اثر ماسبق.

بلومبرگ به نقل از یک نظرسنجی گزارش داد، سرمایه‌گذاری چین در اروپا در سال گذشته بیش از یک پنجم کاهش یافت و به پایین‌ترین حد یک دهه رسید، زیرا تغییر به سمت سرمایه‌گذاری سبز در باتری‌های خودروهای الکتریکی تنها تا حدی کاهش شدید ادغام‌ها و خریدها را جبران کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام