شاخص PMI تولیدی هند در آوریل به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید

بر اساس یک نظرسنجی ماهانه، فعالیت‌های تولیدی در هند در ماه آوریل به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید که از طریق رشد قوی کسب‌وکارهای جدید، فشار ملایم قیمت‌ها، فروش بهتر بین‌المللی و بهبود شرایط زنجیره تامین انجام شد.

شاخص مدیران خرید S&P Global India Manufacturing India (PMI) از 56.4 در ماه مارس به 57.2 در آوریل افزایش یافت. PTI گزارش داد که این سریعترین پیشرفت در سلامت این بخش تا کنون در سال جاری است.

داده های PMI مارس حاکی از بهبود شرایط عملیاتی کلی برای بیست و دومین ماه متوالی است.

تعطیلات امروز بازار سهام: NSE، BSE امروز برای روز ماهاراشترا بسته خواهند ماند

از شغل مرکز تماس گرفته تا جوانترین میلیاردر هند، سفر الهام بخش نیکیل کامات

در اصطلاح PMI، چاپ بالای 50 به معنای انبساط است در حالی که امتیاز زیر 50 نشان دهنده انقباض است.

رشد تولید با انعکاس رشد قوی و سریعتر سفارشات جدید، گام دیگری به جلو در آوریل برداشت. پولیانا دی لیما، معاون اقتصادی در S&P Global Market Intelligence، گفت: شرکت‌ها همچنین از فشارهای نسبتاً خفیف قیمت، فروش بین‌المللی بهتر و بهبود شرایط زنجیره تامین سود بردند.

سفارشات کارخانه و تولید با قوی ترین نرخ در سال 2023 تا کنون افزایش یافته است، مشاغل بیشتری ایجاد شده و شرکت ها خرید نهاده ها را افزایش داده اند، به دلیل تلاش ها برای تکمیل موجودی. به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان هندی فرصت‌های فراوانی برای ادامه قدرت دارند. لیما گفت: علاوه بر مشاهده قوی‌ترین جریان کار جدید در سال 2023 تاکنون، ظرفیت‌ها از طریق ایجاد شغل افزایش یافت، خرید نهاده افزایش یافت و موجودی‌های پیش‌تولید با نرخی بی‌سابقه افزایش یافت.

سفارش‌های جدید ارسال‌شده به تولیدکنندگان کالا با سریع‌ترین سرعت از دسامبر گذشته افزایش یافت. به گفته اعضای پانل، شرایط مطلوب بازار، قدرت تقاضا و تبلیغات از این رشد حمایت می شود.

از نظر قیمت‌ها، اگرچه تولیدکنندگان در ماه آوریل هزینه‌های عملیاتی بالاتری را نشان دادند – مربوط به سوخت، فلزات، حمل‌ونقل و برخی مواد خام دیگر – نرخ کلی تورم علیرغم افزایش سرعت از مارس، پایین‌تر از میانگین بلندمدت خود باقی ماند.

تورم شارژ نیز در آوریل افزایش یافت و به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسید و با میانگین بلندمدت مطابقت داشت. بر اساس این نظرسنجی، در حالی که 6 درصد از شرکت ها کارمزدهای خود را از ماه مارس افزایش داده اند، 92 درصد آنها را بدون تغییر رها کرده اند.

با نگاهی به آینده، تولیدکنندگان هندی مطمئن بودند که حجم تولید در 12 ماه آینده بیشتر خواهد شد، در میان انعطاف‌پذیری تقاضا، درخواست‌های مشتری، سفارش‌های در انتظار تایید و تلاش‌های بازاریابی.

علاوه بر این، سطح کلی احساسات مثبت از ماه مارس افزایش یافته است. لیما گفت: «تولیدکنندگان مطمئناً نسبت به چشم‌انداز رشد خوش‌بین هستند، و خوش‌بینی نسبت به پایین‌ترین رقم هشت ماهه مارس به دلیل قراردادهای در انتظار تأیید، افزایش درخواست‌های مشتریان، طرح‌های بازاریابی و شواهدی از انعطاف‌پذیری تقاضا، بهبود یافته است».

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام