قزاقستان: سیستم IT در مرز چین فساد و خطوط را افزایش می دهد

به گفته قانونگذاران نورالسلطان ، یک سیستم فناوری اطلاعات با هدف نوسازی مسافرت ها و تجارت بین مرزی بین قزاقستان و چین تنها باعث ایجاد فساد و تأخیر شده است.

در بعضی مواقع ، کامیون ها مجبور می شوند ماهها بیکار بمانند و اجازه ندهند به آن طرف نور ژولی-خورگوس ، بزرگترین پاسگاه مرزی آسیای میانه بروند.

وب سایت خبری 365info در 16 نوامبر با استناد به نمایندگان مجلس ، مجلس نمایندگان پارلمان ، اظهار داشت که مشکلات ناشی از تیرگی سیستم نوبت دهی الکترونیکی است.

وی افزود: “این برنامه فقط تعداد صفوف یک وسیله نقلیه را نشان می دهد و اطلاعات مربوط به اینکه چه کسی قبل و بعد از آن وسیله نقلیه است را منعکس نمی کند. در نامه ای خطاب به پرایم وزیر عسکر مامین.

طبق سیستم نوبت دهی ، حدود 6000 کامیون در قسمت قزاقستان از مرز منتظر عبور هستند. مشاغل شکایت دارند که انتظار طولانی به این معنی است که آنها موعد تحویل را از دست داده اند و منجر به لغو قرارداد می شود.

گذرگاه به روز شده نور ژولی-خورگوس در میان خوش بینی های زیادی در سپتامبر 2018 افتتاح شد. وزارت دارایی قزاقستان در آن زمان تأکید کرد که این مرکز با استفاده از “فن آوری های پیشرفته و راه حل های نوآورانه” ساخته شده است که باعث می شود میزان تولید پست 30 برابر شود ، روزانه به 2.5 هزار ماشین قرار بود تعداد افرادی که روزانه از آنجا عبور می کنند 18 برابر شود و به 15000 نفر برسد.

یک سیستم مدیریت لجستیک اتوماتیک برای تسریع در پردازش با حذف عامل انسانی در نظر گرفته شده بود. مقامات حتی از راهروهای ویژه مخصوص معلولین ، اتاق های مادر و کودک ، اتاق انتظار 250 متر مربع ، کافه ، منطقه بدون عوارض و سالن های VIP به خود می بالیدند.

اما در عمل ، ایست بازرسی جدید نتوانسته است مشکلات قدیمی را حل کند.

رسانه های محلی در ماه ژوئن زنگ خطر جمع شدن کامیون ها را در مرز به صدا درآوردند. در آن زمان وزارت دارایی گفت که این به دلیل اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات چینی برای جلوگیری از گسترش COVID-19 بوده است.

اما دو ماه بعد ، سرویس ضد فساد اداری دستگیری کارمندان گمرک را انجام داد که به گفته آنها مظنون به “گرفتن رشوه به صورت سیستماتیک در ازای عبور بدون مانع از مرزهای ایالتی” هستند.

کامیون داران اکنون خواستار بازگشت به سیستم قدیمی “صف زنده” هستند – اساساً در صف انتظار. این می تواند به معنای انتظار طولانی مدت در کابین یک فرد باشد – که رانندگان از آن ناراضی هستند زیرا امکانات اولیه توالت و سایر امکانات اساسی وجود ندارد – اما حداقل آنها ایده ای در مورد نحوه حرکت صف دارند.