مرکز اصلاحاتی در طرح FAME II انجام می دهد. در اینجا آمده است که چگونه برنامه شما برای خرید خودروهای الکتریکی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد

مرکز اصلاحاتی در طرح FAME II انجام می دهد.  در اینجا آمده است که چگونه برنامه شما برای خرید خودروهای الکتریکی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد

هند در ماه آوریل شاهد پنج خودروی برقی به بازار بود که شامل یک دوچرخه برقی، یک اسکوتر برقی، یک محموله برقی 2 چرخ، یک خودروی سواری برقی، یک بار الکتریکی 3 چرخ و یک خودروی الکتریکی بود. اخبار18

وزارت صنایع سنگین در طرح پذیرش و ساخت سریع تر وسایل نقلیه الکتریکی (FAME) II در مشوق های تقاضا تجدید نظر کرده است. طرح FAME II با بودجه 10000 کرور روپیه برای مدت سه سال از اول آوریل 2019 تصویب شد. هدف اصلی آن تحریک تقاضای سراسری برای خودروهای برقی دو چرخ، سه چرخ، خودروهای سواری و الکترونیکی است. اتوبوس ها به گفته این وزارتخانه، تغییرات در طرح FAME II از اول ژوئن سال جاری اجرایی خواهد شد و برای هر خودروی برقی دو چرخه ای که در آن تاریخ یا پس از آن ثبت نام کرده باشد، اعمال خواهد شد. این تغییرات شامل کاهش حداکثر سقف یارانه از 40 درصد به 15 درصد است. این اصلاحات همچنین شامل کاهش یارانه ارائه شده برای خودروهای دو چرخ برقی از نرخ موجود 15000 روپیه در هر کیلووات ساعت به 10000 روپیه در هر کیلووات ساعت است.

ماهندرا نات پاندی، وزیر صنایع سنگین اتحادیه، با تاکید بر تعهد دولت به حمایت از صنعت در دستیابی به رشد پایدار و کاهش انتشار کربن، بر افزایش تقاضا برای خودروهای برقی دو چرخ تاکید کرد. پاندی اطمینان دارد که این اقدام نتایج مثبتی هم برای محیط زیست و هم برای اقتصاد به همراه خواهد داشت و آنها را تقویت می کند و آنها را انعطاف پذیرتر می کند.

به دنبال اصلاحات اخیر در این طرح، پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد فروش خودروهای برقی دو چرخه ممکن است به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش جزئی را تجربه کند، حتی اگر به ایجاد یک اکوسیستم خودروهای برقی قوی در کشور کمک کند. این اصلاحیه همچنین می‌تواند تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) را وادار کند تا نسخه‌های کوچک‌شده محصولات خود را برای حفظ تسلط خود در بازار معرفی کنند. به گفته JMK Research & Analytics، هند شاهد عرضه پنج خودروی الکتریکی در ماه آوریل بود.

بر اساس گزارش ها، فروش خودروهای برقی در ماه آوریل 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و در مجموع 110503 دستگاه فروخته شده است. خودروهای برقی دو چرخ و سه چرخ برقی مسافر محور سهم اصلی ثبت نام خودروهای برقی در آوریل 2023 بودند که 90.48 درصد از کل ثبت نام در طول ماه را تشکیل می دادند.

مقالات مرتبط

FAME-II

FAME-II به انجام سرمایه‌گذاری‌ها کمک می‌کند، کمک بزرگی به محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی می‌کند: صنعت خودرو

FAME-II

کابینه احتمالاً فردا طرح FAME II را با 10000 کرون روپیه برای تبلیغ خودروهای الکتریکی و هیبریدی پاک می کند.

طی ماه گذشته، اوتار پرادش، ماهاراشترا، کارناتاکا و گجرات با مجموع فروش 21845 دستگاه، جایگاه خود را به عنوان ایالت های پیشرو از نظر پذیرش EV در کشور حفظ کردند. اولا الکتریک به عنوان پیشتاز در میان شرکت ها ظاهر شد، در حالی که آمپر از TVS Motors پیشی گرفت و جایگاه دوم را به دست آورد. TVS Motors و Ather به ترتیب در جایگاه های سوم و چهارم ایستادند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام