مرکز قانون مبارزه با پولشویی، نقش CA، CS، حسابداران هزینه را در حال حاضر تحت PMLA تغییر می دهد.

مرکز قانون مبارزه با پولشویی، نقش CA، CS، حسابداران هزینه را در حال حاضر تحت PMLA تغییر می دهد.

این مرکز همچنین برای صرافی‌های رمزنگاری و واسطه‌هایی که با دارایی‌های دیجیتال مجازی سروکار دارند، انجام KYC مشتریان و کاربران پلتفرم خود را اجباری کرد. اخبار18.

این مرکز اعلام کرد: حسابداران رسمی و بهای تمام شده کشور و منشی های شرکت برای پنج تراکنش مالی مشخص از جمله خرید و فروش اموال و مدیریت حساب های بانکی به وکالت از مشتریان خود مشمول قانون مبارزه با پولشویی شده اند. به تازگی.

پنج دسته کلی از معاملات مالی ذکر شده در اطلاعیه عبارتند از خرید و فروش اموال غیر منقول. مدیریت پول مشتری، اوراق بهادار یا سایر دارایی ها؛ مدیریت حساب های بانکی، پس انداز یا اوراق بهادار؛ سازماندهی مشارکت برای ایجاد، بهره برداری یا مدیریت شرکت ها؛ و ایجاد، بهره برداری یا مدیریت شرکت ها، مشارکت یا تراست با مسئولیت محدود و خرید و فروش نهادهای تجاری.

وزارت دارایی هفته گذشته اخطاریه ای را در مورد تغییرات صادر کرد که بیان کرد بخش های مربوطه قانون جلوگیری از پول شویی، 2002 یا PMLA، برای تمام معاملات مشتری انجام شده توسط هر CA، CS و CWA اعمال می شود.

UGC می گوید مدارک تحصیلی CA، CS، ICWA معادل مدرک تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

ICAI: قوانین حسابرسی هزینه جدید “منطق را به چالش می کشد”.

موسسه حسابداران خبره هند (ICAI) در واکنش به تغییرات ایجاد شده توسط این مرکز، گفت که حسابداران رسمی اکنون به نهادهای گزارشگر برای اهداف این معاملات مشخص تبدیل شده اند. ICAI در بیانیه‌ای گفت: «به‌عنوان یک نهاد گزارش‌دهنده، آن‌ها باید KYC همه مشتریانی را که وارد تراکنش‌های فوق می‌شوند انجام دهند و سابقه آن را حفظ کنند».

این موسسه همچنین اضافه کرد که برای اعضای خود در رابطه با این گونه تراکنش های مالی که قبلاً از طرف مشتری ممنوع شده است، در جریان کار روزانه آنها برنامه آگاهی اجرا خواهد کرد.

در بیانیه آمده است: «ICAI همچنین به همکاری با مقامات و سایر تنظیم‌کننده‌ها ادامه خواهد داد تا این تغییرات در چشم‌انداز درست اجرا شوند و نقش متخصصان درک شود».

مرکز تحت رهبری BJP در ماه‌های اخیر اقداماتی را برای تشدید مفاد قانون مبارزه با پولشویی – قانون پیشگیری از پولشویی، 2002 – برای کنترل گردش پول سیاه در کشور انجام داده است.

خبرگزاری PTI گزارش داده بود که در اوایل ماه مارس، وزارت دارایی چند قانون تحت PMLA را اصلاح کرده بود که ثبت تراکنش‌های مالی افراد در معرض سیاسی (PEP) را برای بانک‌ها و مؤسسات مالی اجباری می‌کرد.

همچنین به مؤسسات مالی یا آژانس‌های گزارش‌دهنده وظیفه جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مالی سازمان‌های غیرانتفاعی یا سازمان‌های غیردولتی تحت PMLA داده شد.

این مرکز همچنین برای صرافی‌های رمزنگاری و واسطه‌هایی که با دارایی‌های دیجیتال مجازی سروکار دارند، انجام KYC مشتریان و کاربران پلتفرم خود را اجباری کرد. این سازمان اعلام کرد که نهادهایی که با دارایی‌های دیجیتال مجازی سر و کار دارند، تنها یک «موجود گزارش‌دهنده» تحت PMLA خواهند بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام