مزایای مالیاتی وام مسکن برای خریدارانی که برای اولین بار خرید می کنند. جزئیات داخل

قصد خرید خانه دارید؟  مزایای مالیاتی وام مسکن را بدانید

وام خانه به وام گیرندگان این امکان را می دهد که خانه رویایی خود را بخرند و نگران ترتیب پول مورد نیاز برای پوشش کل هزینه خانه نباشند. عکس فایل.

طی چند سال گذشته، تقاضا برای وام مسکن با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های املاک و مستغلات در زمان‌های اخیر به شدت افزایش یافته است، بنابراین حتی برنامه‌ریزی برای خرید مسکن برای خانواده‌های طبقه متوسط ​​و کم درآمد عملاً غیرممکن شده است. این زمانی است که وام های مسکن به کمک مردم می آیند، زیرا چندین طرح وجود دارد که می تواند به خانواده ها کمک کند تا بدون نگرانی در مورد تامین بودجه لازم، خانه رویایی خود را خریداری کنند. در مورد وام مسکن، وام گیرندگان فقط باید پیش پرداخت را انجام دهند، در حالی که باقی مانده توسط وام دهنده پرداخت می شود. آنها بعداً می توانند مبلغ وام را در اقساط منظم در یک دوره حداکثر 30 ساله برگردانند.

کسانی که قصد دریافت وام مسکن برای خرید خانه در شهرهای مربوطه خود را دارند نیز باید از مزایای مالیاتی ناشی از آن مطلع باشند. دانش مناسب در مورد مزایای مالیاتی وام مسکن می تواند به مالیات دهندگان کمک کند تا در هر سال مالی تا 3.5 میلیون روپیه یا بیشتر پس انداز کنند.

مزایای مالیاتی وام مسکن:

مقالات مرتبط

بزرگ

تغییرات مالی بزرگی که باید مراقب آنها باشید

بزرگ

EPFO مهلت درخواست برای بازنشستگی بالاتر تحت EPS را تمدید می کند. جزئیات را بررسی کنید

1. تخفیف مالیاتی برای جزء اصلی وام مسکن طبق بخش 80C:

بر اساس بخش 80C قانون مالیات بر درآمد، وام گیرندگان وام مسکن می‌توانند در هر سال مالی معین از پرداخت‌هایی که برای بازپرداخت جزء اصلی وام مسکن انجام می‌شود، از مزایای مالیاتی تا سقف 1.5 میلیون روپیه مطالبه کنند. همچنین، این فقط محدود به خریدارانی که برای اولین بار خانه دارند نیست و همه می توانند از آنها بهره مند شوند.

2. تخفیف مالیاتی در بازپرداخت بهره طبق بخش 24 ب:

بر اساس بخش 24 ب قانون مالیات بر درآمد، وام گیرندگان وام مسکن می توانند بابت پرداخت هایی که برای بازپرداخت جزء بهره وام مسکن انجام می شود، کسر مالیات تا سقف 2 میلیون روپیه را مطالبه کنند. قابل ذکر است که مزایای این بخش به صورت تعهدی مجاز است.

مزایای مالیاتی وام مسکن برای خریدارانی که برای اولین بار خرید می کنند

خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند ممکن است یک مزیت مالیاتی اضافی تا سقف روپیه مطالبه کنند. 50000 بر اساس بخش 80EE قانون مالیات بر درآمد در مورد جزء بهره وام مسکن گرفته شده برای خرید ملک مسکونی. از سوی دیگر، مالیات دهندگان می توانند طبق بخش 80EEA قانون مالیات بر درآمد برای کمک هایی که برای بازپرداخت سود وام مسکن تا سقف روپیه انجام می شود، کسر مالیات وام مسکن را مطالبه کنند. 1.5 میلیون در یک سال مالی معین.

قابل ذکر است، برای واجد شرایط بودن برای کسر مالیات بر اساس بخش‌های 80EE و 80EEA، باید چند شرط را که توسط بانک‌های مربوطه بیان شده است، داشته باشید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام