مسکو با رد گزارش‌های مبنی بر توقف مذاکرات تجاری روپیه هند و روسیه، می‌گوید: افکار آرزویی غرب

مسکو با رد گزارش‌های مبنی بر توقف مذاکرات تجاری روپیه هند و روسیه، می‌گوید: افکار آرزویی غرب

روسیه گزارش هایی مبنی بر توقف مذاکرات دهلی نو و مسکو برای حل و فصل تجارت دوجانبه به روپیه را رد کرد. تصویر نمایندگی/ رویترز.

مسکو در حالی که گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر تعلیق تجارت هند و روسیه با روپیه هند را بی‌معنی می‌داند، گفت: «تفکر آرزویی آژانس‌های خبری غربی».

هر دو هند و روسیه بیش از یک سال است که در زمینه تسهیل تجارت در INR در حال مذاکره هستند. با این حال، گزارش‌های برخی رسانه‌های غربی در روز پنجشنبه حاکی از آن است که مذاکرات برای حل و فصل تجارت با استفاده از روپیه نتوانسته است مسکو را متقاعد کند.

«عدم تغییر در تحولات دوجانبه، افکار آرزویی از سوی خبرگزاری های غربی». ANI به نقل از یک مقام روسی.

دلار به سرعت سلطه خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی به عنوان روپیه، یوان از دست می دهد

اندونزی از بریکس پیروی می کند و دلار را به ارز محلی کاهش می دهد

روسیه یکی از اولین کشورهایی بود که در میان 19 کشوری که توافق کردند با استفاده از INR، حل و فصل تجارت دوجانبه با هند را تسهیل کنند. تحریم‌ها توسط آمریکا و متحدانش علیه مسکو سال گذشته پس از اعلام عملیات نظامی گسترده در اوکراین توسط ولادیمیر پوتین اعمال شد.

پس از تحریم ها، روسیه تجارت با سایر کشورها را با ارز محلی خود آغاز کرد.

گزارش رسانه های غربی در مورد تجارت روسیه و هند در INR

گزارشی توسط رویترز روز پنجشنبه به نقل از یک مقام از دولت هند گفت که به دلیل شکاف تجاری بالا، “روسیه معتقد است که اگر چنین مکانیزمی در نظر گرفته شود و احساس کند انباشت روپیه مطلوب نیست، سالانه بیش از 40 میلیارد دلار مازاد روپیه خواهد داشت.”

این گزارش به نقل از یکی دیگر از مقامات دولت هند گفت که روسیه با داشتن INR راحت نیست و در عوض می‌خواهد به یوان چین از سایر ارزها پرداخت شود.

ما دیگر نمی‌خواهیم تسویه روپیه را تحت فشار قرار دهیم، این مکانیسم کار نمی‌کند. هند تمام تلاش خود را برای انجام این کار انجام داده است، اما کمکی نکرده است.

دلار زدایی

از سوی تعدادی از کشورها درخواست شده است که دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی کنار بگذارند و در عوض از پول محلی برای تسویه تجارت استفاده کنند.

تصمیم برای کنار گذاشتن دلار پس از اعمال تحریم ها علیه روسیه شتاب بیشتری گرفت. همچنین، کشورها بر این باورند که اگر تسویه تجارت با استفاده از ارز محلی انجام شود، هزینه‌های مبادله و تبدیل کمتر خواهد بود.

همانطور که در رویترز گزارش، روپیه هند به طور کامل قابل تبدیل نیست و سهم هند از صادرات جهانی کالا فقط حدود 2 درصد است. این عوامل به طور مؤثری نیاز سایر کشورها به برگزاری INR را کاهش داده است.

تجارت هند و روسیه

بر اساس گزارش ها، تا 5 آوریل، واردات هند از روسیه از 10.6 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته به 51.3 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در چند ماه گذشته واردات هند از روسیه افزایش قابل توجهی داشته است. نفت با تخفیف بخش بزرگی از واردات هند را تشکیل می‌دهد و در طول این دوره شاهد افزایش دوازده برابری بوده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام