نحوه ادغام HDFC bank-HDFC Ltd بر وام گیرندگان تأثیر می گذارد

بانک HDFC با HDFC Ltd ادغام می شود.  چگونه بر وام گیرندگان تأثیر می گذارد

عکس فایل HDFC Bank، که برای ادغام با شرکت مادرش آماده است.

بزرگ‌ترین بانک بخش خصوصی هند، HDFC Bank Ltd در ماه‌های آینده با وام‌دهنده وام مسکن مادر خود HDFC Ltd ادغام می‌شود. سرینیواسان وایدیاناتان، مدیر مالی بانک HDFC گفت، در حالی که هر دو بورس اوراق بهادار BSE و NSE قبلاً انتقال اوراق قرضه غیرقابل تبدیل از شرکت وام مسکن به بانک HDFC را تسویه کرده اند، انتظار می رود ادغام مورد انتظار در جولای 2023 انجام شود. شایان ذکر است، این تقریباً یک سال پس از آن اتفاق می‌افتد که بانک HDFC موافقت کرد تا کنترل وام‌دهنده وام مسکن داخلی خود، Housing Development Finance Corp. Ltd. را در معامله‌ای به ارزش 40 میلیون دلار در دست بگیرد. پس از انجام ادغام، بانک به طور کامل در اختیار سهامداران عمومی خواهد بود، در حالی که سهامداران فعلی HDFC Ltd مالک 41 درصد از بانک خواهند بود.

در حالی که تاریخ دقیق ادغام هنوز تایید نشده است، هنوز مشخص نیست که چگونه این ادغام بر وام گیرندگان هر دو طرف تأثیر خواهد گذاشت. در گزارشی که توسط اکونومیک تایمز، می توان انتظار داشت که ادغام تا حد زیادی بر وام گیرندگان HDFC Ltd تأثیر بگذارد در حالی که مشتریان HDFC بانک به سختی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

ادغام بانک HDFC و HDFC Ltd چه تاثیری بر وام گیرندگان خواهد داشت؟

از شغل مرکز تماس گرفته تا جوانترین میلیاردر هند، سفر الهام بخش نیکیل کامات

تغییرات مالی بزرگی که باید مراقب آنها باشید

1. با توجه به اینکه سبد وام مسکن HDFC با مسئولیت محدود به طور کامل به بانک HDFC منتقل می شود، اکنون باید قاعده مرتبط کردن نرخ بهره را به یک معیار خارجی در مدت 6 ماه اتخاذ کند. در نتیجه، وام گیرندگان در سیستم قیمت گذاری وام شفافیت و پاسخگویی خواهند داشت.

2. در صورت کاهش نرخ رپو، در حالی که نهادهای وام دهنده معمولاً در انتقال نرخ وام به وام گیرندگان کند هستند، این مورد برای بانک صادق نخواهد بود زیرا RBI بانک ها را موظف می کند EBLR را مستقیماً به وام گیرندگان ارائه دهند.

3. مطابق با یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد شرایط و ضوابط وام های مسکن موجود، بعید است که ادغام بر هیچ یک از این وام ها تأثیر بگذارد زیرا وام گیرندگان طبق برنامه بازپرداخت فعلی خود به EMI پرداخت خواهند کرد.

4. در مورد نرخ بهره خانگی، بانک HDFC ممکن است در موقعیتی باشد که دارای سپرده های بزرگ CASA (حساب جاری و حساب پس انداز) باشد و در نتیجه بتواند با کاهش نرخ سود وام مسکن، منافع را به مشتریان منتقل کند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا بانک HDFC این مسیر را دنبال خواهد کرد یا خیر.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام