هزینه های کارت اعتباری بین المللی از اول جولای امسال توسط RBI پوشش داده می شود

هرکسی که قصد دارد بعد از 1 ژوئیه امسال به خارج از کشور سفر کند، باید بداند که اعمال قوانین جدید مالیات جمع آوری شده در منبع (TCS) بر هزینه های شما تأثیر می گذارد. نه فقط این، طرح آزادسازی حواله بانک مرکزی هند (RBI) اکنون هزینه های ارز خارجی انجام شده از طریق کارت های اعتباری بین المللی را پوشش می دهد. وزارت دارایی در اطلاعیه خود در 16 مه 2023 اعلام کرد که به عنوان بخشی از این طرح، ساکنان می توانند حداکثر 250000 دلار در سال بدون نیاز به مجوز RBI پرداخت کنند. (اصلاح) قوانین 2023 شامل کلیه پرداخت های کارت اعتباری بین المللی تحت LRS می شود، و همچنین تصریح می کند که هر حواله ای بیش از 250000 دلار یا معادل آن به ارز خارجی نیاز به تأیید RBI دارد.

این وزارتخانه با مشورت RBI، همچنین قانون 7 قوانین مدیریت ارز (معاملات حساب جاری) در سال 2000 را حذف کرده است تا به طور موثر هزینه های ارز خارجی را از طریق کارت های اعتباری بین المللی در LRS ادغام کند. در این میان، نرخ TCS از 5 درصد فعلی برای هزینه های واریز شده تحت LRS به 20 درصد افزایش یافته است. هزینه های آموزشی و پزشکی از این اصلاحات مستثنی خواهد شد. همه نرخ‌های مالیاتی جدید از اول جولای 2023 اعمال خواهند شد.

قابل ذکر است، این در زمانی اتفاق افتاد که استفاده از کارت های اعتباری بین المللی برای هزینه های انجام شده در طول سفر به خارج از هند در محدودیت LRS لحاظ نشده بود.

مقالات مرتبط

RBI

RBI کمپین جدیدی را برای بازگرداندن سپرده های بدون ادعا از بانک ها راه اندازی می کند. چگونه کار می کند

RBI

این بانک ها نرخ سود سپرده های ثابت خود را اصلاح کرده اند. جزئیات داخل

در همین رابطه، تجربه بازار بیان کرد که حذف قانون 7 به ذینفعان در مورد حد LRS شفافیت می دهد و کاربران کارت اعتباری بین المللی را از محدودیت های مندرج در جدول III قوانین که محدودیت های پولی را برای تراکنش های خاص مشخص می کند آگاه می کند. . همچنین، استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی را برای پرداخت‌های افراد در خارج از کشور محدود می‌کند، بنابراین RBI را قادر می‌سازد تا بر استفاده از کارت اعتباری نظارت دقیق‌تری داشته باشد و اطمینان حاصل شود که پرداخت‌های کارت اعتباری برای تورهای خارجی مشمول دریافت مالیات در مبدا (TCS) می‌شوند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام