همراه اول یا رایتل و

نحوه استفاده از یک دستگاه ردیاب GPS در خودرو معمولاً بسیار آسان است، اما نحوه استفاده بسته به نوع دستگاه ردیاب متفاوت می باشد. GPS (Global Position System) یا سیستم موقعیت یابی جهانی از ۲۴ ماهواره تشکیل شده است که هر ۴ ماهواره آن در یک مدار به دور زمین میچرخند و موقعیت های گیرنده های متفاوت را بر اساس طول(longitude) و عرض جغرافیایی(latitude) آنها بررسی و نمایش می دهند. اساس کار این سیستم موقعیت یابی میباشد و موقعیت دستگاه شما را براساس طول و عرض جغرافیایی در اختیارتان قرار می دهد.

این سیستم موقعیت یاب توسط آمریکا ساخته و مدیریت میشود. GPS(Global position system) سیستم موقعیت یاب جهانی که از ۲۴ ماهواره تشکیل شده است و ۴ ماهواره آن در یک مدار مشترک به دور زمین میچرخند. آنتن های جی پی اس در برخی از دستگاهها بصوت داخلی(Internal) و در برخی دیگر بصورت خارجی(External) می باشد، که در gps خودرو هر دو مدل آنها موجود است.

چنانچه جی پی اس را در مکان نامناسب نصب کنید؛ احتمال خرابی و سرقت آن افزایش می یابد. پس از ورود جی پی اس به عرصه تکنولوژی و کاربردهای متعدد آن یکی از موارد بسیار پر کاربرد این ماژول در ردیاب خودرو می باشد که با استفاده از یک سیم کارت نصب شده بر روی ردیاب شما میتوانید اطلاعاتی همچون: باز شدن درهای خودرو، روشن شدن خودرو، حرکت خودرو، آژیر کشیدن خودرو، حرکت با سرعت بیشتر از حد مجازتعریف شده توسط کاربر، خارج یا وارد شدن به یک محدوده جغرافیایی، تصادف کردن خودرو، جدا شدن ردیاب از ماشین، کم شدن باطری اضطراری داخلی ردیاب، ورود خودرو به منطقه کور و بدون سیگنالGPS ، جدا شدن باطری از خودرو و …

می تواند گزارش کاملی از خودر به شما ارائه دهد. اساس کار جی پی اس موقعیت یابی می باشد که از کاربرد های عمومی این ماژول می توان به پیدا کردن بهترین مسیر، میانگین سرعت شما، فاصله دقیق شما تا مقصد، مساحت یک نقطه ناشناخته، سرازیری مسیر و … ماژول جی پی اس در محیط های بسته، زیر سقف و یا در کنار ساختمان های بلند به سختی فیکس می شود و نمی تواند اطلاعات دقیقی را از ماهواره ها دریافت کند و موقعیت فعلی شما را نمایش دهد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد %link1% لطفا از سایت ما دیدن کنید.