همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

طرح پس انداز شهروندان سالمند چیست؟  مزایا و معایب را بشناسید

تصویر بازنمایی اخبار18

طرح پس انداز شهروندان سالمند (SCSS) که عمدتاً برای شهروندان سالخورده هند در نظر گرفته شده است، یک برنامه مزایای بازنشستگی تحت حمایت دولت است. از طریق این طرح، شهروندان سالخورده در هند می توانند مقدار زیادی سرمایه گذاری کنند، چه به صورت جداگانه یا مشترک برای کسب درآمد در فواصل زمانی منظم همراه با مزایای مالیاتی. قابل ذکر است، این یک طرح پس انداز اداره پست است، بنابراین شهروندان مسن یک حساب SCSS در شعبه اداره پست یا یک بانک مجاز باز می کنند. برای واجد شرایط بودن، افراد بالای 60 سال می توانند در این طرح سرمایه گذاری کنند که از طریق آن می توانند سود 8.2 درصدی کسب کنند. در حالی که این طرح یک سرمایه گذاری مطمئن با نرخ بهره جذاب را فراهم می کند، اما دارای چندین مزایا و معایب است که مشتریان باید قبل از گذاشتن پول خود در SCSS بدانند.

مزایای طرح پس انداز شهروندان سالمند (SCSS)

1. شهروندان سالخورده ای که برای طرح SCSS درخواست می کنند می توانند سود ببرند مزایای مالیاتی تحت بخش 80C قانون مالیات بر درآمد برای دریافت بیشتر تا 1.5 لک روپیه u/s 80C.

2. از آنجایی که یک طرح تحت حمایت دولت است، سرمایه گذاری در آن بسیار امن است و احتمال نکول یا ضرر بسیار کمتری دارد.

3. این طرح همچنین فرصتی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند پس از گذشت یک سال از افتتاح حساب، پول خود را در هر زمان برداشت کنید. با این حال، اگر شخصی تصمیم به بستن حساب در مدت یک سال از افتتاح آن بگیرد، فقط اصل مبلغ را بدون هیچ سودی دریافت می کند.

4. در مورد SCSS، مشتریانی که به شهرهای مختلف نقل مکان می کنند نیز می توانند حساب های SCSS خود را به نزدیک ترین آنها منتقل کنند.شعبه بانک/پست

معایب طرح پس انداز شهروندان سالمند (SCSS)

1. هر سه ماهه به سرمایه گذاران سود پرداخت می شود. با این حال، در صورت عدم ادعا، آنها هیچ پول اضافی بابت آن دریافت نخواهند کرد.

2. مقدار معینی از TDS (مالیات کسر شده در منبع) از سود انباشته شده در حساب SCSS در صورتی که در یک سال مالی از 50000 روپیه تجاوز کند، کاهش می یابد.

3. نرخ بهره در طرح SCSS است ثابت است، بنابراین کسانی که زودتر حساب خود را افتتاح کرده اند، سودی با نرخ های جدید دریافت نخواهند کرد.

4. این طرح فقط برای افراد بالای 60 سال قابل دسترسی است، به جز dکارمندان efence (50-60 سال) یا کارمندان غیرنظامی (55-60 سال). با این حال، افراد 30 و 40 ساله نمی توانند از این طرح استفاده کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام

HDFC

بانک HDFC با HDFC Ltd ادغام می شود. چگونه بر وام گیرندگان تأثیر می گذارد

HDFC

اداره مالیات بر درآمد خدمات پرداخت الکترونیکی را برای این بانک ها فعال می کند. نحوه پرداخت مالیات آنلاین را بدانید