هند با رشد 5 درصدی در سه ماهه ژانویه تا مارس همچنان درخشان‌ترین نقطه اقتصاد جهان است

هند با رشد 5 درصدی در سه ماهه ژانویه تا مارس همچنان درخشان‌ترین نقطه اقتصاد جهان است

کارگران در محل ساخت و ساز یک ساختمان تجاری در دهلی نو، هند، در 13 دسامبر 2022 کار می کنند. پرونده رویترز

هند احتمالاً در روز چهارشنبه داده‌هایی را فاش می‌کند که نشان می‌دهد اقتصاد نسبت به سال قبل در سه‌ماهه ژانویه تا مارس 5 درصد رشد کرده است، که به لطف تقاضای شهری پایدار و هزینه‌های دولتی، از رشد 4.4 درصدی سه‌ماهه قبل افزایش یافته است.

عملکرد قوی صنایعی مانند مسافرت و خرده فروشی، و همچنین افزایش تقاضای ناشی از کاهش قیمت مواد غذایی و کاهش قیمت نفت در سطح جهان، عوامل کلیدی در پیش بینی میانه اقتصاددانان از رویترز نظرسنجی (INGDPQ=ECI).

با حرکت رو به جلو، هند ممکن است در معرض کاهش بالقوه جهانی قرار گیرد.

مقالات مرتبط

هندی

سازمان ملل: پیش بینی می شود اقتصاد هند در سال 2024 6.7 درصد رشد کند

هندی

گزارش سالانه RBI: به گفته بانک مرکزی هند، احتمالاً شتاب رشد هند در سال‌های 2023-2024 حفظ خواهد شد.

بانک مرکزی هند در گزارش سالانه خود در روز سه‌شنبه هشدار داد: کاهش رشد جهانی، طولانی شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی و افزایش احتمالی نوسانات بازار مالی می‌تواند خطرات نزولی برای رشد اقتصادی ایجاد کند.

آخرین تخمین رسمی برای سال مالی 2022/23، رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد، اگرچه می‌توان با انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی در روز چهارشنبه در ساعت 1200 به وقت گرینویچ، این رقم را اصلاح کرد. برخی از اقتصاددانان خصوصی تخمین زدند که رشد در سال منتهی به 31 مارس می تواند حدود 6.8 درصد باشد.

در طول سه ماهه مارس، شاخص‌های فرکانس بالا نشان داد که افزایش درآمد شهری باعث افزایش فروش خودروهای گران قیمت، تلفن‌های همراه اپل و سفرهای هوایی شده است.

با توجه به اینکه اقتصاد هنوز در طول سال گذشته در حال کارکردن در پایان همه گیری بود، عملکرد کمتر چشمگیر به نظر می رسد.

کارگران مزارع و تولیدی به دلیل تورم بالا دستمزدهای واقعی را متحمل شدند و فروش موتور سیکلت، کالاهای مصرفی ارزان قیمت و ترافیک راه آهن را کمتر از سطح قبل از همه گیر نگه داشت.

نارندرا مودی، نخست وزیر، پس از 9 سال قدرت، همچنان محبوبیت زیادی دارد، اما حزب او بهاراتیا جاناتا در انتخابات مجلس در ایالت جنوبی کارناتاکا در ماه جاری شکست خورد زیرا حزب مخالف کنگره وعده داده بود یارانه ها را برای خانوارهای آسیب دیده از تورم و بیکاری افزایش دهد.

مودی باید تا اوایل سال 2024 یک انتخابات سراسری برگزار کند و تا قبل از آن چندین نظرسنجی ایالتی دیگر برگزار شود.

به گفته اندیشکده مرکز نظارت بر اقتصاد هند مستقر در بمبئی، فقدان مشاغل با درآمد خوب همچنان یک مشکل اصلی در میان جوانان است، زیرا نرخ بیکاری در آوریل به 8.11 درصد افزایش یافت و کارگران بیشتری به نیروی کار پیوستند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام