هند به عنوان تولید کننده اصلی دفاعی در حال ظهور است و تولید آن از 1 لک کرور روپیه عبور می کند

هند به عنوان تولید کننده اصلی دفاعی در حال ظهور است و تولید آن از 1 لک کرور روپیه عبور می کند

تصویر نماینده PTI

وزارت دفاع روز جمعه اعلام کرد ارزش تولیدات دفاعی در سال مالی 2022-23 برای اولین بار از 1 میلیون کرور روپیه گذشت.

ارزش در حال حاضر 1,06,800 کرور روپیه است و زمانی که داده ها از صنایع دفاع خصوصی باقی مانده دریافت شود، بیشتر خواهد شد. ارزش فعلی تولیدات دفاعی در سال مالی 2022-23 بیش از 12 درصد نسبت به سال مالی 2021-22، زمانی که این رقم 95000 کرور بود، افزایش یافته است.

ارزش تولیدات دفاعی بومی برای سال های مالی 2020-2021 و 2021-2022 به ترتیب 84643 کرور و 94846 کرور روپیه است.

برای دستیابی به «آتمانیربهارتا» و تحقق هدف «ساخت در هند»، مرکز دو کریدور صنعتی دفاعی (DIC) در کشور ایجاد کرده است، یکی در اوتار پرادش و دیگری در تامیل نادو.

شش گره یعنی. آگرا، علیگر، چیتراکوت، جانسی، کانپور و لاکنو برای توسعه کریدور صنعتی دفاعی اوتار پرادش (UPDIC) شناسایی شده اند.

به طور مشابه، پنج گره یعنی. Chennai، Coimbatore، Hosur، Salem و Tiruchirappalli برای توسعه کریدور صنعتی دفاعی تامیل نادو (TNDIC) شناسایی شده اند.

مرکز در نظر دارد اکوسیستم تولید دفاعی را با شرایط مساعد از جمله زنجیره تامین برای فشار به تولید و آزمایش و صدور گواهینامه برای ایجاد صرفه‌جویی در مقیاس و تسهیل توسعه شرکت‌های رقابتی بین‌المللی در کشور توسعه دهد.

هفت DPSU جدید که از هیئت مدیره کارخانه تسلیحات سابق حک شده اند، به عنوان شرکت های دولتی (کاملاً متعلق به دولت هند) تحت قانون شرکت ها در سال 2013 در اکتبر 2021 ادغام شده اند. دولت اقداماتی را برای نگهداری و حمایت اولیه از این شرکت های دفاعی جدید در راه اندازی انجام داده است. کسب و کار آنها به عنوان نهادهای شرکتی در این راستا، تورفتگی‌های برجسته با OFB سابق، به قراردادهای تلقی شده با ارزش حدود 70776 کرور روپیه برای پنج سال آینده تبدیل شدند.

این قراردادهای تلقی شده اهداف سالانه را برای تحویل محصولات ارائه می کنند. هر سال 60% مبلغ مربوط به هدف آن سال توسط خدمات به عنوان پیش پرداخت طبق شرایط و ضوابط مندرج در قرارداد مورد نظر به DPSU های جدید پرداخت می شود. این پیشرفت ها سرمایه در گردش را برای DPSU های تازه تاسیس فراهم می کند. با استقلال عملکردی و مالی بیشتر، این DPSU های جدید بر گسترش پایگاه مشتریان خود از جمله صادرات برای افزایش حجم تولید دفاعی تمرکز می کنند.

DPSU ها فرصت صادرات را از طریق تعامل با وابسته های دفاعی در سفارت ها و مأموریت های هند در خارج از کشور دنبال می کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.