پنج تغییر مرتبط با پول که باید برای می 2023 بدانید

تغییرات مالی بزرگی که باید مراقب آنها باشید

تصویر نمایشی PTI

سال مالی 24-2023 با تغییرات عمده ای در مالیات شخصی، سرمایه گذاری ها و پس انداز در آخرین ماه پس از بودجه اتحادیه 2023 با تغییرات عمده ای آغاز شده است. در حالی که ماه می نیز آغاز شده است، تغییرات مالی بیشتری در حال انجام است. ، که ممکن است بر امور مالی شما تأثیر بگذارد. در حالی که آوریل 2023 یک ماه شلوغ بود، می یک سری قوانین و مقررات مالی را به اجرا در خواهد آورد. در مورد آن صحبت کنید، برای اطلاع از تغییرات کلیدی مرتبط با پول و اداری که باید برای ماه مه بدانید، به پایین بروید.

تغییرات مالی در می 2023

1. کد آگهی برای تقویت رفتار IA و RA

کد آگهی به روز شده توسط هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) برای تقویت رفتار مشاوران سرمایه گذاری (IA) و تحلیلگران تحقیقاتی (RA) در حین تبلیغات ایجاد شده است. از 1 مه 2023، IA و RAها از تأیید کیفیت یا استقرار خود با استفاده از هرگونه عبارات برتر، مانند «بهترین»، «خیر» منع خواهند شد. 1 مشاور برتر/تحلیلگر پژوهشی، «پیشرو»، «یکی از بهترین رهبران بازار»، و غیره. جدای از این، آنها همچنین از استفاده از اصطلاحات فنی/حقوقی گسترده یا تضمین قول‌دهنده بازگشت مطمئن یا بدون ریسک منع خواهند شد. به سرمایه گذاران در ارتباطات خود.

از شغل مرکز تماس گرفته تا جوانترین میلیاردر هند، سفر الهام بخش نیکیل کامات

EPFO مهلت درخواست برای بازنشستگی بالاتر تحت EPS را تمدید می کند. جزئیات را بررسی کنید

2. راهنمایی برای مشاوران و تحلیلگران هنگام استفاده از نام تجاری یا تجاری

نام IA/RA همانطور که در SEBI ثبت شده است، آرم، شماره ثبت، آدرس کامل و شماره تلفن آن باید به همراه تابلوهای اعلانات، تابلوهای نمایش، آگهی ها، نشریات، مشتری خود را بشناسید اجباری در وب سایت نمایش داده شوند. فرم‌های (KYC) و قراردادهای مشتری از 1 مه 2023.

3. برای کیف پول های الکترونیکی رعایت KYC الزامی است.

تنظیم‌کننده بازار سرمایه، SEBI، بر خلاف دستورالعمل قبلی خود که اجازه استفاده از کیف‌پول‌های الکترونیکی را برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا سقف سقف 50000 روپیه می‌داد، اکنون اجبار کرده است که تمام کیف‌پول‌های الکترونیکی باید کاملاً با استانداردهای KYC مطابقت داشته باشند. سرمایه گذاری هایی که از طریق کیف پول الکترونیکی و/یا پول نقد انجام می شود.

4. SBI مزایای کارت های اعتباری را بازبینی می کند

با کاهش چند مزیت برای دارندگان کارت SBI، چند بازبینی از 1 مه 2023، کاربران را از دریافت وجه نقد پس از استفاده از Cashback SBI Card برای خرید جواهرات، هزینه های مدرسه، قبوض آب و برق، پرداخت حق بیمه، رزرو بلیط راه آهن، خرید کارت هدیه، و غیره. در حالی که حداکثر بازپرداخت پولی که می توان در هزینه های آنلاین و آفلاین به دست آورد، 5000 روپیه محدود می شود، مزایای استراحت رایگان فرودگاه داخلی نیز متوقف خواهد شد. از سوی دیگر، بانک امتیازهای پاداش استفاده از SimplyCLICK SBI Card و SimplyCLICK Advantage SBI Card را در حین انجام پرداخت اجاره آنلاین کاهش داده است.

5. PNB هزینه های خودپرداز را دریافت می کند

در آخرین اطلاعیه خود، بانک ملی پنجاب از اول ماه مه 2023 هزینه ای معادل 10 روپیه + GST ​​برای تراکنش های برداشت نقدی نقدی خودپرداز داخلی ناموفق به دلیل کمبود وجوه دریافت می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام