پیوش گویال هفته آینده با رهبران و مدیران ارشد اجرایی ایتالیا و فرانسه برای تقویت روابط تجاری دیدار می کند.

دهلی نو: پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت هفته آینده در یک سفر سه روزه به فرانسه و ایتالیا خواهد رفت تا مجموعه ای از جلسات را با رهبران و مدیران ارشد اجرایی برای تقویت بیشتر روابط تجاری و سرمایه گذاری برگزار کند.

گویال با همراهی هیئتی از مدیران ارشد اجرایی هند در تاریخ 11 تا 13 آوریل در یک سفر رسمی به فرانسه و ایتالیا خواهد بود.

وزارت بازرگانی روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در فرانسه، گویال به همراه اولیویه بشت، نماینده وزیر تجارت خارجی، جذابیت و اتباع فرانسوی خارج از کشور، دولت فرانسه، ریاست مشترک اجلاس تجاری هند و فرانسه در 11 آوریل را بر عهده خواهند داشت.

این اجلاس بر موضوعات مختلفی از جمله ساختن آینده ای سبز، فناوری های نوظهور، همکاری دفاعی و همکاری در مناطق هند و اقیانوس آرام متمرکز خواهد بود.

گویال همچنین قرار است با رهبران تجاری فرانسوی در بخش‌های مختلف دیدار کند و در میزگرد مدیران عامل شرکت کند.

وزرای هند و فرانسه هر دو در رویدادی شرکت خواهند کرد که میراث فرهنگی و قدرت نرم هند را به نمایش می گذارد و انتظار می رود که شاهد مشارکت بیش از 600 شخصیت برجسته از دولت فرانسه، دیاسپورای تجاری هند در فرانسه و اعضای جامعه تجاری فرانسه باشند.

گویال همچنین با اعضای جامعه هندی در پاریس تعامل خواهد داشت.

در بیانیه آمده است که گویال در رم با آنتونیو تاجانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی دیدار خواهد کرد. این وزارتخانه گفت: «او قرار است برای جلسات دوجانبه با مدیران ارشد اجرایی ایتالیا دیدار کند و پس از آن در جلسه تجاری تعاملی مدیران عامل، که احتمالاً 35 مدیر عامل در آن شرکت خواهند کرد، ملاقات خواهد کرد. ایتالیا، که با مدیران اجرایی هند نیز تعامل خواهد داشت.

بیش از 1000 تجارت فرانسوی در هند در بخش های مختلف مانند دفاع، ITES، مشاوره، خدمات مهندسی و صنایع سنگین وجود دارد.

فرانسه یازدهمین سرمایه گذار خارجی بزرگ در هند است، با مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی 10.5 میلیارد دلار بین آوریل 2000 تا دسامبر 2022. این کشور حدود 1.7 درصد از کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی (625.3 میلیارد دلار) هند را در طول دوره دریافت کرده است.

تجارت دوجانبه هند و فرانسه در سال 2021-2022 به 12.42 میلیارد دلار رسید. طی آوریل تا ژانویه 2022-2023، صادرات هند به فرانسه 6.5 میلیارد دلار بود، در حالی که مجموع واردات 4.36 میلیارد دلار بود. شکاف تجاری به نفع هند است.

در سال 2021، یک میز اختصاصی توسط Invest India برای پرس و جوهای سرمایه گذار برای مشاغل فرانسوی راه اندازی شد. ایتالیا در میان 5 شریک تجاری برتر هند در اتحادیه اروپا قرار دارد.

تجارت دوجانبه هند و ایتالیا در سال 2021-2022 بیش از 13 میلیارد دلار بوده است. طی آوریل تا ژانویه 2022-2023، صادرات هند به ایتالیا 7.15 میلیارد دلار بود، در حالی که مجموع واردات 4.6 میلیارد دلار بود. شکاف تجاری به نفع هند است.

ایتالیا هفدهمین سرمایه گذار خارجی بزرگ در هند است، با مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی 3.25 میلیارد دلار بین آوریل 2000 تا دسامبر 2022. این کشور حدود 0.52 درصد از کل FDI دریافتی هند در این دوره را تشکیل می دهد.

اقلام اصلی صادرات هند به ایتالیا پوشاک آماده، چرم، سنگ آهن، وسایل نقلیه موتوری، منسوجات، مواد شیمیایی، جواهرات و جواهرات است. عمده اقلام وارداتی شامل ماشین آلات، ماشین آلات، محصولات متالورژی و اقلام مهندسی می باشد.

حدود 140 شرکت بزرگ ایتالیایی در هند فعال هستند. برخی از شرکت های بزرگ ایتالیایی که در هند سرمایه گذاری کرده اند عبارتند از FIAT Auto، Heinz Italia، Italcementi، Necchi Compressori، Perfetti، Lavazza، ENI، SAI India، Isagro (آسیا) Agrochemicals و Piaggio.

شرکت های هندی حاضر در ایتالیا در بخش هایی مانند فناوری اطلاعات، الکترونیک، داروسازی، خودرو، نساجی و مهندسی هستند.

شرکت های برجسته هندی فعال در ایتالیا عبارتند از تاتا، TCS، Wipro، Engineers India Limited، L&T، Mahindra & Mahindra، Ranbaxy و Raymonds. SBI یک دفتر نمایندگی در میلان دارد. شش بانک ایتالیایی در هند نمایندگی دارند.

بخش‌های برتر جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از ایتالیا، صنعت خودرو/حمل و نقل، فرآوری مواد غذایی، صنایع متالورژی، نساجی، تجهیزات الکتریکی و غیره است.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام