چندین کشور مایل به حل و فصل تجارت با روپیه هند به دلیل کاهش هزینه مبادلات هستند: پیوش گویال

بازرگانی مین پیوش گویال: چندین کشور مایل به حل و فصل تجارت با روپیه هند هستند زیرا این امر هزینه معاملات را کاهش می دهد.

چندین کشور علاقه مند به حل و فصل تجارت خارج از کشور در INR هستند.

دهلی نو: پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت، گفت که چندین کشور در حال مذاکره با بانک مرکزی هند، RBI، برای تسهیل تجارت خارج از کشور با روپیه هند هستند زیرا این امر به کاهش هزینه تراکنش کمک می کند.

وزیر بازرگانی هند در ادامه گفت: به تدریج کشورها متوجه شده اند که نیاز به تغییر ارز برای مبادلات وجود دارد، زیرا تسویه تجارت به دلار آمریکا و یورو مستلزم هزینه تبدیل است که به نوبه خود مبلغ کلی را افزایش می دهد.

تاکنون، 18 کشور برای تسویه تجارت در INR، حساب‌های ویژه روپیه Vostro (SVRA) افتتاح کرده‌اند. این کشورها عبارتند از: مالزی، موریس، میانمار، بریتانیا، روسیه، نیوزیلند، سریلانکا، عمان، سیشل، سنگاپور، تانزانیا، اوگاندا، بوتسوانا، فیجی، آلمان، گویان، اسرائیل و کنیا.

همچنین بخوانید: روپیه به جایگزینی دلار نزدیکتر است زیرا 18 کشور برای تجارت با INR موافقت کردند

گویال گفت: «ما می توانیم از طریق تجارت روپیه (ترتیب) به این مسائل بپردازیم.

در ژوئیه سال گذشته، بانک مرکزی هند (RBI) و وزارت دارایی این کشور از مدیران ارشد بانک‌ها و نمایندگان نهادهای تجاری خواستند تا مبادلات واردات و صادرات به روپیه هند را تحت فشار قرار دهند.

از بانک‌های هند خواسته شد تا با همتایان خارجی خود برای باز کردن SVRA ارتباط برقرار کنند تا تجارت به INR به جای دلار تسهیل شود.

بانک های هندی، از جمله HDFC، UCO، SVRA را برای تسهیل سایر کشورها برای حل و فصل تجارت فرامرزی به روپیه باز کرده اند.

باید خواند شود: تماشا کنید: روپیه برای نجات کشورهایی که با بحران ارز خارجی روبرو هستند. بیش از 18 نفر حساب های vostro را باز کرده اند

حساب ویژه روپیه Vostro چیست؟

برای تسویه تجارت در INR، بانک‌های مجاز در هند ملزم به افتتاح و نگهداری SRVA بانک‌های کشور تجاری شریک هستند.

این حساب ها دارایی نهاد خارجی در بانک هند را به روپیه نگه می دارند. هنگامی که یک واردکننده هندی به تاجر کشور دیگری به روپیه پرداخت می کند، مبلغ به این حساب vostro واریز می شود.

به همین ترتیب، زمانی که باید به یک صادرکننده هندی برای کالاها و خدمات به INR پرداخت شود، مبلغ از این حساب vostro کسر شده و به حساب عادی صادرکننده واریز می شود.

از دست نده: نوریل روبینی «دکتر دووم» می‌گوید روپیه هند می‌تواند دلار جدید باشد

دارندگان SRVA مجاز به سرمایه گذاری مازاد موجودی در اوراق بهادار دولتی هند هستند. این تسهیلات توسط RBI برای کمک به محبوبیت آرایش جدید ارائه شده است.

برای باز کردن SRVA، تایید قبلی RBI الزامی است.

SRVA متفاوت از حساب روپیه Vostro موجود است که تحت مقررات مدیریت ارز (سپرده) در سال 2016 ارائه شده است، زیرا قبل از افتتاح نیاز به تأیید قبلی RBI داشت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام