چگونه دارندگان کارت ممکن است ضربه بخورند

هزینه های کارت اعتباری بین المللی در خارج از کشور اکنون 20٪ TCS را جذب می کند: چگونه دارندگان کارت ممکن است ضربه بخورند

افزایش هزینه های هندی ها برای سفرهای خارجی مشاهده شده است – آنها 12.51 میلیارد دلار در دوره مالی 2022-23 مالی خرج کردند که 104 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. عکس فایل.

کارت‌های اعتباری بین‌المللی اکنون نرخ بالاتری از مالیات جمع‌آوری‌شده در منبع (TCS) را با 20 درصد جذب می‌کنند، پس از اینکه مرکز قوانین را تحت قانون مدیریت ارز (FEMA) اصلاح کرد و هزینه‌های کارت اعتباری بین‌المللی را در خارج از هند تحت طرح حواله آزاد شده (LRS) قرار داد. .

این تغییرات از 1 ژوئیه 2023 اعمال می شود.

دولت هند گفته است که این تصمیم با مشورت بانک مرکزی هند (RBI) گرفته شده است. این اقدام که در سه‌شنبه شب اعلام شد، احتمالاً فشار قابل توجهی را بر پایبندی به بانک‌های صادرکننده کارت و مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند.

مقالات مرتبط

دولت

دولت 20٪ TCS را برای استفاده از کارت اعتباری در خارج از هند معرفی می کند

دولت

RBI اکنون هزینه های بین المللی کارت های اعتباری را تحت طرح حواله آزاد شده پوشش خواهد داد

تغییرات چیست؟

هزینه‌های کارت اعتباری خارج از هند تحت چارچوب LRS قرار گرفته است – که بر اساس آن همه افراد مقیم، از جمله افراد زیر سن قانونی، می‌توانند سالانه تا 2,50,000 دلار (تقریباً 2.06 کرور روپیه) به خارج از کشور بدون مجوز قبلی از RBI حواله کنند.

قرار دادن تراکنش‌های کارت اعتباری تحت LRS، مالیات TCS بالاتر را، همانطور که در بودجه 2023-24 اعلام شده است، امکان‌پذیر می‌سازد. تا 30 ژوئن، 5 درصد TCS از چنین هزینه‌هایی در بسته‌های تورهای خارج از کشور (بدون آستانه) یا هر دسته دیگر (بیش از آستانه 7 میلیون روپیه)، به جز برای اهداف پزشکی و آموزشی اخذ می‌شود.

استفاده از کارت اعتباری بین المللی برای پرداخت هزینه های ملاقات در حالی که خارج از کشور تاکنون تحت پوشش LRS نبوده است. به موجب قانون 7 قوانین مدیریت ارز (معاملات حساب جاری) در سال 2000، هزینه های مربوط به کارت های اعتباری بین المللی از LRS مستثنی شد. با اطلاعیه جدید، قانون 7 حذف شده است.

وزارت دارایی تصریح کرده است که این تغییرات برای پرداخت‌های خرید کالاها یا خدمات خارجی از هند، مانند اشتراک روزنامه‌ها، مجلات یا خدمات پخش آنلاین اعمال نخواهد شد.

«این صرفاً برای معاملات تحت جدول III (قوانین FEM) است و نه برای پرداخت برای خرید کالاها/خدمات خارجی. یک مقام وزارت دارایی گفت: این تقاضا از صنعت مسافرت داخلی بوده است. قوانین اصلاحی برنامه III به FEM (CAT) شامل تراکنش های خارج از کشور مانند بازدیدهای خصوصی در خارج از هند، هدیه/اهدا و رفتن به خارج برای اشتغال است.

چرا تغییرات ایجاد شده است؟

وزارت دارایی در مجموعه ای از سوالات متداول (پرسش های متداول) که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که تغییرات در این قوانین به ایجاد برابری بین استفاده بین المللی از کارت های اعتباری و بدهی که قبلاً بخشی از LRS بودند کمک می کند.

علاوه بر این گفت که حوادثی که در آن “پرداخت های LRS در مقایسه با درآمدهای فاش شده به طور نامتناسبی بالاست.” همچنین تصریح کرد که LRS بازدیدهای کاری کارمند را زمانی که هزینه ها بر عهده کارفرما باشد پوشش نمی دهد.

«پرداخت‌های کارت‌های نقدی و غیره حتی پیش از این نیز به عنوان LRS تلقی می‌شدند. با توجه به معافیت طبق قانون 7 سابق، مخارج از طریق کارت های اعتباری تحت محدودیت LRS مشخص شده محاسبه نمی شد، که منجر به تجاوز برخی افراد از محدودیت های LRS شده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده از برترین حواله‌کنندگان پول تحت LRS نشان می‌دهد که کارت‌های اعتباری بین‌المللی با محدودیت‌هایی بیش از حد فعلی LRS 2,50,000 دلار صادر می‌شوند.

دلیل اصلی

افزایش هزینه های هندی ها برای سفرهای خارجی مشاهده شده است – آنها 12.51 میلیارد دلار در دوره آوریل تا فوریه مالی 2022-23 هزینه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 104 درصد افزایش یافته است، البته بیش از یک پایه پایین به دلیل محدودیت های سفر مرتبط با کووید-19.

طبق داده‌های RBI، در آوریل تا فوریه سال مالی 2022، کل مبلغی که مسافران داخلی در مقاصد بین‌المللی خرج کردند، 6.13 میلیارد دلار تحت LRS RBI برای افراد مقیم بود. طی آوریل تا فوریه 2022-23، تراکنش‌های استفاده از کارت‌های اعتباری، از نظر حجمی، 32.6 درصد افزایش یافت و به 267.35 کرور رسید. از نظر ارزشی، هزینه‌های کارت‌های اعتباری تقریباً 50 درصد افزایش یافت و به 12.95 میلیون کرور در این دوره رسید.

اقدامات مربوط به کارت های اعتباری از گام های قبلی دولت برای اعمال مالیات TCS برای بسته های تورهای خارج از کشور پیروی می کند.

در فوریه 2020، دولت در بودجه اعلام کرد که بند جدیدی تحت بخش 206C قانون مالیات بر درآمد برای وضع 5 درصد TCS از حواله های خارج از کشور و برای فروش بسته های تورهای خارج از کشور درج کرده است. از اکتبر 2020 قابل اجرا شد.

مالیات بر هزینه های خارج از کشور

این مرکز محدودیت های TCS را برای حواله های خارجی در بودجه 2023-24 تغییر داده است. بودجه اعلام کرده بود که در مورد حواله های خارجی تحت LRS، به غیر از اهداف آموزشی و پزشکی، TCS 20٪ از اول ژوئیه 2023 اعمال می شود. 7 میلیون روپیه و 5٪ بدون هیچ آستانه ای برای بسته های تور خارج از کشور.

در ماه مارس، هنگام انتقال لایحه مالی 2023 در لوک سبها، وزیر دارایی، نیرمالا سیتارامان، گفته بود که از RBI خواسته شده است تا راه هایی را برای اعمال پرداخت با کارت اعتباری در تورهای خارجی تحت LRS بررسی کند.

انطباق

کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که تغییرات مربوط به هزینه‌های کارت اعتباری احتمالاً بر بار انطباق بانک‌ها و مؤسسات مالی می‌افزاید. آنها همچنین خاطرنشان کردند که اگر این حرکت برای ردیابی تراکنش‌های خارج از کشور باشد، نرخ TCS 20 درصد احتمالاً بسیار بالا است و می‌توانست در عوض 1-2 درصد باشد.

همچنین، TCS مالیات مستقیمی است که توسط فروشنده کالاهای مشخص شده از خریدار جمع‌آوری و به دولت واریز می‌شود، می‌تواند بر بار مسافر در زمان خرید بسته تور بیافزاید. به گفته کارشناسان، در حالی که مالیات دهندگان می توانند در زمان تسلیم اظهارنامه خود، بازپرداخت مالیات TCS را مطالبه کنند، این امر می تواند منجر به قفل شدن وجوه آنها تا زمانی که بازپرداخت توسط اداره مالیات آغاز شود، شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام