چگونه پس از معرفی HUID جواهرات “غیر مشخص” خود را بفروشیم؟

مطابق با تغییرات عمده دولت مرکزی در مقررات طلا، خریداران طلا باید از همان مقررات پیروی کنند. از اول آوریل 2023، اداره استانداردهای هند (BIS) فروش جواهرات طلایی یا مصنوعات طلای دارای علامت مشخصه بدون شماره شناسایی منحصر به فرد الفبایی الفبایی (HUID) را به شدت ممنوع کرده است. کد HUID که شامل ارقام و حروف می‌شود نه تنها برای مصرف‌کنندگان شفاف‌سازی می‌کند، بلکه اعتماد آنها را در خرید جواهرات طلای دارای علامت مشخصه با قابلیت ردیابی و تضمین کیفیت افزایش می‌دهد. در حالی که معرفی کد HUID خرید جواهرات را شفاف‌تر و ایمن‌تر کرده است، اما لازم به ذکر است که از این پس خرید و فروش جواهرات طلای بدون علامت را حذف می‌کند. علاوه بر این، حتی نمی توان چنین جواهراتی را با جواهرات جدیدتر فروخت یا مبادله کرد.

خوب، این ممکن است باعث تنش مردم شود زیرا بسیاری از افراد در سراسر کشور که دارای جواهرات طلای بی خاصیت هستند ممکن است قصد فروش آنها را داشته باشند یا آنها را با جواهرات جدیدتر مبادله کنند. با این حال، یک گرفتار وجود دارد! شما می توانید جواهرات طلای بدون علامت خود را بفروشید، اما باید از قبل آن را مشخص کنید.

چگونه جواهرات بدون علامت بفروشیم؟

مقالات مرتبط

ایالات متحده

شرکت آمریکایی کارکنان را فقط برای اخراج به مهمانی می برد

ایالات متحده

چگونه Vistara، شراکت بین خطوط ایر ایندیا تجربه سفر و اتصال را تسهیل می کند

همانطور که توسط BIS بیان شده است، مصرف کنندگان موظف شده اند تا جواهرات طلای بدون علامت خود را قبل از فروش یا مبادله، علامت گذاری کنند. در این صورت آنها دو راه دارند.

1. مصرف کنندگان می توانند جواهرات خود را به جواهرفروشی ثبت شده در BIS ببرند و درخواست کنند که آنها را علامت گذاری کند. جواهر فروش آن را با هزینه اسمی 45 روپیه برای هر مقاله به مرکز سنجش و نشان‌گذاری BIS می‌برد.

2. در جایگزینی دیگر، مصرف‌کننده می‌تواند به هر مرکز سنجش و نشان‌گذاری شناسایی شده توسط BIS مراجعه کند و با پرداخت هزینه‌های اسمی تعیین‌شده، جواهرات خود را آزمایش کند.

از طریق هر دو گزینه، مصرف کنندگان می توانند گزارش آزمایشی را دریافت کنند که به عنوان مدرکی برای فروش جواهرات طلای قدیمی بدون علامت به هر جواهرساز طلا عمل می کند. در همین حال، کسانی که قبلاً جواهرات برجسته دارند می توانند به راحتی آنها را بفروشند یا با جواهرات جدیدتر مبادله کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام