چین با رشد 3.2 درصدی در Q1 ، اولین اقتصاد بزرگی است که از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر به رشد بازگشت

بر اساس گزارش اداره ملی آمار ، صادرکنندگان چینی از بازگشایی نسبتاً زودهنگام اقتصاد و تقاضای جهانی برای تجهیزات پزشکی بهره مند شده اند.

چین با رشد 3.2 درصدی در Q1 ، اولین اقتصاد بزرگی است که از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر به رشد بازگشت

تصویر نمایندگی AP

پکن: رشد اقتصادی چین در آخرین سه ماهه به 4.9 درصد نسبت به سال گذشته شتاب گرفت که به دلیل بهبودی متزلزل از این کشور بود ویروس کرونا همه گیری نیرو جمع کرد.

ارقامی که روز دوشنبه برای سه ماه منتهی به سپتامبر اعلام شد مطابق انتظارات بود پس از اعلام حزب کمونیست حاکم در ماه مارس و شروع به بازگشایی کارخانه ها ، مغازه ها و دفاتر.

با افزایش تقاضای خارجی ماسکهای ساخت چین و سایر تجهیزات پزشکی ، تولید کارخانه افزایش یافت. فروش خرده فروشی که از رشد تولید عقب مانده بود ، سرانجام به سطح قبل از ویروس بازگشت.

اداره ملی آمار در گزارشی گفت: “اقتصاد به بهبود مداوم ادامه داد.” با این حال ، هشدار داد ، “فضای بین المللی هنوز پیچیده و شدید است.” این گزارش گفت چین هنوز هم برای جلوگیری از تجدید حیات ویروس با “فشار زیادی” روبرو است.

چین ، جایی که همه گیری در ماه دسامبر آغاز شد ، با رشد 3.2 درصدی در سه ماهه منتهی به ژوئن ، به اولین اقتصاد بزرگ تبدیل شد که به رشد بازگشت. پس از اینکه پکن دومین اقتصاد بزرگ جهان را متوقف کرد ، تولید در سه ماهه اول 6.8 درصد کاهش یافت.

مقامات محدودیت سفر و تجارت را برداشته اند اما بازدیدکنندگان از ساختمانهای دولتی و دیگر ساختمانها هنوز از نظر تب ویروس بررسی می شوند. مسافرانی که از خارج از کشور می آیند باید به مدت دو هفته قرنطینه شوند.

هفته گذشته ، بیش از 10 میلیون نفر در بندر شرقی چینگدائو از نظر ویروس مورد آزمایش قرار گرفتند. تقریباً دو ماه این روند قطع شد و هیچ انتقال ویروسی در چین گزارش نشد.

طبق گزارش اداره ملی آمار ، تولیدات صنعتی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته 5.8 درصد افزایش داشته است که نسبت به نیمه اول 1.3 درصد انقباض بهبود چشمگیری داشته است.

صادرکنندگان چینی از بازگشایی نسبتاً زودهنگام اقتصاد و تقاضای جهانی برای ماسک و سایر تجهیزات پزشکی بهره مند شده اند. آنها سهم بازار را از رقبای خارجی خود می گیرند که هنوز تحت کنترل های ضد ویروس قرار ندارند.

فروش خرده فروشی در آخرین سه ماهه به قلمرو مثبت بازگشت و نسبت به سال گذشته 0.9 درصد افزایش داشت.

این در حالی است که مصرف کنندگان ، که در حال حاضر از کاهش سرعت اقتصاد و جنگ تعرفه ای با واشنگتن نگران بودند ، در دو سه ماهه اول 7.2 درصد کاهش یافته است. در حالی که تقاضا در حال تسریع است ، فروش در سپتامبر 3.3 درصد افزایش یافت.

چین 4634 مورد را گزارش کرده است ویروس کرونا مرگ و 85 هزار و 685 مورد تأیید شده و همچنین سه مورد مشکوک.

اقتصاددانان می گویند به دلیل تصمیم حزب حاکم برای اعمال شدیدترین اقدامات ضد بیماری در تاریخ ، چین احتمالاً سریعتر از برخی دیگر از اقتصادهای بزرگ بهبود خواهد یافت. کسانی که موقتاً بیشترین دسترسی به شهرهای دارای 60 میلیون نفر را قطع می کنند.

تحلیلگران بخش خصوصی می گویند که ممکن است حدود 30 درصد از نیروی کار شهری یا حدود 130 میلیون نفر حداقل به طور موقت شغل خود را از دست داده باشند. آنها می گویند امسال ممکن است 25 میلیون شغل برای همیشه از بین برود.

حزب حاکم در ماه مه قول داد 280 میلیارد دلار برای تحقق اهداف از جمله ایجاد 9 میلیون شغل جدید هزینه کند. اما این شرکت از پیوستن به ایالات متحده و ژاپن در ارائه بسته های محرک 1 تریلیون دلاری یا بیشتر ، به دلیل نگرانی در مورد اضافه کردن بدهی های زیاد چینی ، اجتناب کرده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.